رضا عاشری : فساد فراگیر در اداره‌های گیلان فاجعه است/ گیلان به تنهایی به اندازه نیمی از استان‌های کشور فساد مالی، اداری و رشوه دارد

فساد فراگیر در اداره‌های گیلان فاجعه است/ گیلان به تنهایی به اندازه نیمی از استان‌های کشور فساد مالی، اداری و رشوه دارد

0 132

فساد فراگیر در اداره‌های گیلان فاجعه است/ گیلان به تنهایی به اندازه نیمی از استان‌های کشور فساد مالی، اداری و رشوه دارد/ نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها حتی تا آبدارچی اداره‌ها دخالت می‌کند/ نماینده‌ای می‌تواند سخن مردم را به‌خوبی انتقال دهد که از قبل این خواسته‌ها را شنیده باشد/ ریشه تمام واگذاری‌های نابه‌جا به دلیل وجود قوانین غلط است/ اگر گیلان و شهرستان رشت در حال درجا زدن است دلیل آن مجلسیست که درجا می‌زند/ مجلس کارآمد با انتخاب درست مردم تشکیل می‌شود
عصرکاسپین /فعال مدنی گیلان فساد در دستگاه‌ها و اداره‌های گیلان را فراگیر و سیستماتیک عنوان کرد و گفت: طبق گزارش رسمی مرکز پژوهش‌های مجلس، استان گیلان به تنهایی به اندازه نیمی از استان‌های کشور فساد مالی، اداری و رشوه دارد و این فاجعه است.
رضا عاشری با اشاره به رکود و بیکاری موجود در گیلان به‌ویژه شهرستان رشت اظهار کرد: رکود تنها در عرصه اشتغال نیست حتی نحوه شهرسازی ما نسبت به شهرهای دیگر کشور از چنین وضعیتی برخوردار است.
وی بر شناخت ریشه تمام فسادها به‌ویژه فساد اداری تاکید کرد و افزود: اگر شاهد پیشرفت استان‌های دیگر هستیم به این دلیل است که از سرمایه‌گذار استقبال کردند اما هر سرمایه‌گذاری که وارد گیلان و شهرستان رشت شد، را فراری دادند.
شهردار سابق منطقه ۵ رشت با بیان اینکه هر سرمایه‌گذاری که در مدت ۱۵ سال گذشته برای اجرای پروژه‌های مختلف وارد این شهر شده به دلیل درخواست‌های نابه‌جا فرار کرده است، تصریح کرد: درخواست‌های نابه‌جا از سرمایه‌گذار ویژه استان گیلان است.
فساد فراگیر و سیستماتیک در اداره‌های گیلان
عاشری، فساد در دستگاه‌ها و اداره‌های گیلان را فراگیر و سیستماتیک خواند و بیان کرد: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، استان گیلان به تنهایی به اندازه نیمی از استان‌های کشور فساد مالی، اداری و رشوه دارد و این فاجعه است.
وی دلیل فراگیر شدن فساد اداری را بی‌توجهی به شایسته‌سالاری عنوان کرد و گفت: هنگام انتصاب‌ها به شایستگی، تخصص و تقوای افرادی توجهی نمی‌شود در حالی که نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها حتی تا آبدارچی اداره‌ها دخالت می‌کند.
کارشناس ارشد مهندسی عمران، با اشاره به اینکه زمین‌خواری یکی از معضل‌های گیلان است، خاطرنشان کرد: ریشه زمین‌خواری در اجاره ۱۰ یا ۱۵ ساله منابع طبیعی به افرادی به بهانه اجرای پروژه‌های مختلف است اما پس از اتمام زمان قرارداد می‌بینیم که زمین منابع طبیعی به افراد واگذار شده و سند دریافت کردند.
عاشری به ویلاسازی در منابع طبیعی و اراضی شالیکاری به دلیل نبود نظارت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: ریشه تمام واگذاری‌های نابه‌جا به دلیل وجود قوانین غلط است.
نماینده‌ای می‌تواند سخن مردم را به‌خوبی انتقال دهد که از قبل این خواسته‌ها را شنیده باشد
وی با بیان اینکه رساندن خواسته‌های مردم به گوش مسئولان از وظایف نمایندگان مجلس است، اظهار کرد: کسی می‌تواند سخن مردم را به‌خوبی انتقال دهد که از قبل این خواسته‌ها را شنیده باشد و مشکل جامعه را بداند.
فرزند شهید عاشری به وجود یکسری قوانین غلط از سال‌های دور اشاره کرد و افزود: کسانی که به عنوان نماینده مردم وارد مجلس می‌شوند باید تخصص لازم در قانونگذاری را داشته باشند و اگر می‌بینیم جامعه، استان گیلان و شهرستان رشت درجا می‌زند دلیلش این است مجلسی داریم که در حال درجا زدن است.
فعال مدنی شهرستان رشت با اشاره به وجود ساختار غلط در انتخاب‌ها، بیان کرد: اگر مردم تصمیم بگیرند تغییراتی ایجاد کنند ابتدا باید از خود آغاز کنیم.
مجلس کارآمد با انتخاب درست مردم تشکیل می‌شود
عاشری اعتماد به افراد متخصص و جوان را مهم دانست و تصریح کرد: کسی که برای ورود به مجلس هزینه‌های کلان و میلیاردی انجام می‌دهد، زمانی که به مجلس می‌رود به دنبال دزدی خود است بنابراین اگر مردم انتخاب درست داشته باشند مجلس کارآمد تشکیل می‌شود.
وی به سخنان برخی مبنی براینکه «در قد و قامت نمایندگی مجلس نیستید»، اشاره کرد و گفت: اگر شما می‌گویید در آن حد و اندازه نیستم اما در قد و قامت نوکری مردم که هستم و بنده اعلام می‌کنم برای خدمتگزاری وارد عرصه شده‌ام زیرا در قاموس ما دزدی از جیب مردم نیست و نسبت به خون شهیدان‌مان ادای دین می‌کنیم.
شهردار سابق منطقه ۵ رشت در پایان تصریح کرد: با همت مردم در این دوره از انتخابات مجلس، تفاوت یک نماینده انقلابی با نماینده معمولی را شاهد خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 15 =