سید ولی اله عظمتی :آیا اصلا کسی خود را در برابر فارغ التحصیلان بیکار مسئول می داند؟

ولی اله عظمتی :آیا اصلا کسی خود را در برابر فارغ التحصیلان بیکار مسئول می داند؟

0 135

عصرکاسپین /سید ولی‌اله عظمتی ظهر امروز در حاشیه دیدار با جمعی از نخبگان و فعالان حوزه اقتصادی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مردم با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت نخبگان اقتصادی برای پیشرفت و تعالی کشور بهره برد، افزود: اهمیت ندادن به استعدادهای داخلی در حوزه های مختلف بزرگترین خودتحریمی است.

فرماندار اسبق رشت با اشاره به وضعیت معیشت مردم گفت: دولت و مجلس در عمل به معیشت مردم پشت کرده اند و باید مجلس یازدهم با اولویت بهبود وضعیت اقتصادی کشور تشکیل شود.

عظمتی با بیان اینکه ناهماهنگی بین دستگاههای مرتبط با تولید و تجارت بیش از پیش نمایان است، تصریح کرد: مجلس انقلابی باید ناظر عملکرد دستگاههای اجرایی باشد تا شاهد تداخل در وظایف و عدم ناهماهنگی نباشیم.

وی با اذعان به اینکه سیاست‌های نادرست تجاری در حوزه بانک، اعطای تسهیلات، مسکن و حمایت از صنایع داخلی سبب سردرگمی تجار به عنوان پیشگامان اقتصاد کشور شده است، گفت: با سیاستهای غلط نمی توان مردم را خانه دار کرد؛ به طور مثال خانوار مستاجر چگونه می تواند ماهانه یک و نیم تا دو میلیون و گاهی بیشتر قسط ماهانه برای مسکن دار شدن از طریق طرح دولت را بپردازد؟

عظمتی با اشاره به جلسات متعدد با نخبگان و فارغ التحصیلان و اساتید علوم اقتصادی خاطرنشان کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که بیش از پنج سال از تصویب آن می گذرد به درستی اجرا نشده و شاهد جولان هزاران میلیارد کالای قاچاق در بازار هستیم که کمر تولید داخل را شکسته است.

وی با بیان اینکه عدم بهره گیری از متخصصان اقتصادی و عدم تکیه بر تولید و توان داخلی یک نوع خودتحریمی است، تاکید کرد: تحریم داخلی، بسیار بیشتر از تحریم خارجی به اقتصاد کشور آسیب زده است.

فرماندار ادوار شهرستانهای گیلان تصریح کرد: برخی مسئولان اجرایی همه مسایل را سیاسی کرده اند تا سیاست بازی پوششی بر خطاهای مکررشان در حوزه سیاستهای اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی باشد.

عظمتی با اشاره به حدود ۶۰هزار بیکار فارغ التحصیل دانشگاهی در شهرستان رشت، گفت: آقایان مسئول به مردم پاسخ دهند برای اشتغال زایی این جوانان چه برنامه ای دارند؟ آیا اصلا کسی خود را در برابر این عزیزان مسئول می داند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + هشت =