۳ سال حبس و پرداخت دیه کامل مجازات دندان‌پزشک خاطی

۳ سال حبس و پرداخت دیه کامل مجازات دندان‌پزشک خاطی

0 139

۳ سال حبس و پرداخت دیه کامل مجازات دندان‌پزشک خاطی

عصرکاسپین / دندانپزشکی که با قصورش منجر به مرگ دختر ۳ ساله اراکی شده بود، به ۳ سال حبس و پرداخت دیه کامل محکوم شد.

شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان اراک حکم پرونده روناک(کودک سه‌ساله‌ای که بر اثر قصور پزشکی جان خود را از دست داد) را صادر کرد. در بخشی از این حکم آمده است:

خانم س.م متهم است به قصور در امر پزشکی منجر به قتل غیرعمد کودک خردسال خانم روناک رضایی‌زاده در ماه حرام. با عنایت گزارش پزشکی قانونی اراک که علت تامه فوت را مرگ مغزی در زمینه هیپوکسی طول کشیده و عوارض ناشی از آن تعیین کرده است و نظریه هیئت بدوی و تجدید نظر سازمان نظام پزشکی که به صورت مطلق تقصیر را متوجه متهم دانسته است و اظهارات شهود و مطلعین در باب نحوه نگهداری طفل در زمان انجام امورات دندانپزشکی که کودک توان حرکت و واکنش به دردهای غیرمتعارف متاسفانه نداشته است و دفاعیات بلاوجه ارائه شده، تقصیر متهم محرز است.

دادگاه متهم را به عنوان مجازات اصلی به پرداخت یک فقره دیه کامل زن مسلمان در ماه حرام و تحمل سه سال حبس تعزیری درجه پنج محکوم می‌نماید و از بابت مجازات تکمیلی حکم محکومیت متهم محرومیت به مدت دو سال از اشتغال به حرفه‌های پزشکی وابسته در تمام کشور اعلام می‌گردد.

نظام پزشکی پیش از این در پرونده امیرعلی که به زندگی نباتی محکوم شده است، این دندان‌پزشک را به محرومیت یک‌ساله از طبابت برای بزرگ‌سالان(افراد بالای ۱۴ سال) و محرومیت مادام‌العمر از طبابت برای اطفال(افراد زیر ۱۴ سال) محکوم کرده بود.

در پرونده مرگ روناک ۳ ساله نیز س.م نسبت به اطفال و کودکان کمتر از ۱۴ سال به محرومیت چهار سال کشوری محکوم و نسبت به بالاتر از ۱۴ سال برای مدت یک سال کشوری محروم شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + هفت =