رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: بدهکاری ۶۵۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: بدهکاری ۶۵۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

0 109

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:
بدهکاری ۶۵۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

عصرکاسپین / رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بدهی ۶۵۰ میلیارد تومانی به اعضای هیأت علمی، پرسنل، گفت: کمبود و فرسودگی دستگاه‌ها، قدمت بالای بیمارستان از دیگر چالش های این دانشگاه است.
ارسلان سالاری، صبح یکشنبه در مراسم ستادی دهه فجر دانشگاه علوم پزشکی در سالن همایش مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی حق بر باطل بود، اظهار کرد: یادآوری ایام الله دهه فجر یادآوری شهادت طلبی و انسجام ملتی خداجو و پیرو خط رهبری و ولایت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: امام راحل با تصمیم شجاعانه خود در ۱۲ بهمن ۵۷ به میهن اسلامی بازگشتند و سلسله رژیم شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله را برچیدند و نقطه عطفی در نظام اسلامی به جا گذاشتند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در بیان اهمیت ایام الله دهه فجر، گفت: مقام معظم رهبری حکم ایام الله دهه فجر و ۲۲ بهمن را همانند عید غدیر، قربان و عید فطر می‌دانند که ملت ایران در این راه برای خروج از محرومیت معنوی و مادی فرزندان خود را قربانی این انقلاب کردند.

سالاری با بیان اینکه مردم ما در راه پیروزی انقلاب اسلامی ۲۱۰ هزار شهید و ۳۷۰ هزار جانباز تقدیم نظام کرده است، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بویژه در رابطه با رعایت عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تاکید و از فساد به عنوان توده چرکین نظام یاد می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: مبارزه با فساد در درون دستگاه‌های حکومتی نیازمند به انسان‌های با ایمان و جهادی است و نظام جمهوری اسلامی برای مبارزه با فساد با تلاش همه جانبه خود این مسیر را طی کنند.

وی در ادامه درباره مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز با اشاره به بدهی ۶۵۰ میلیارد تومانی به اعضای هیأت علمی، پرسنل، بیان کرد: کمبود و فرسودگی دستگاه‌ها، قدمت بالای ۵۰ درصد اغلب بیمارستان‌های آموزشی، عدم زیرساخت‌های مناسب، وضعیت نامناسب خوابگاه‌های دانشجویی از جمله مشکلات این دانشگاه است.

سالاری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی دارای ۶ هزار دانشجو در ۷۵ رشته تخصصی و فوق تخصصی است، ادامه داد: در سراسر کشور ۲۵۰ کلینیک ویژه افتتاح شده است ولی کلینیک‌های گیلان با پیشرفت ۵۰ تا ۷۰ درصد رها و به مرحله بهره برداری نرسیده‌اند.

سالاری ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی با ۳۰ سال سابقه در بخش آموزش، پزشکی و بهداشتی و دارای ۴۳۶ هزار دانشجو تخصصی و فوق تخصصی در شهرستان‌های گیلان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره اقدامات در حال انجام این دانشگاه نیز گفت: تجهیز دو بیمارستان بزرگ شرق و غرب گیلان، افزودن ۱۱ آمبولانس به اورژانس گیلان، اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه برای پرداخت بدهکاری‌های تغذیه، آزمایشگاه، پروژه‌های فنی و خرید دستگاه‌های نظیر سی تی اسکن برخی از این اقدامات است.

وی ادامه داد: پیگیری ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی به کمک خیرین سلامت و حمایت مالی نهادهای بالادستی و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان که با پیشرفت ۶۰ درصدی از دیگر اقدامات این دانشگاه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =