مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان عنوان کرد؛ بازگشت ۵۱ واحد صنعتی راکد گیلان به چرخه تولید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان عنوان کرد؛ بازگشت 51 واحد صنعتی راکد گیلان به چرخه تولید

0 157

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان عنوان کرد؛
بازگشت ۵۱ واحد صنعتی راکد گیلان به چرخه تولید

عصرکاسپین / ۵۱ واحد راکد و غیرفعال صنعتی امسال مجدداً در گیلان راه‌اندازی شده و به چرخه تولید بازگشتند از سوی دیگر شرکت شهرک‌های صنعتی نیز اعلام کرده تعداد تصفیه‌ خانه‌های صنعتی این استان افزایش پیدا می‌کند.
طبق گزارشات شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان امسال چیزی در حدود ۵۱ واحد راکد و غیرفعال صنعتی امسال مجدداً در استان راه‌اندازی شده و به چرخه تولید بازگشتند از طرفی در راستای حفظ و جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست تعداد تصفیه خانه‌های صنعتی گیلان افزایش
پیدا می‌کند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با بیان اینکه این شرکت هم‌اینک ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی بهره‌بردار در سراسر استان دارد اظهار داشت: مجموع اراضی که هم‌اکنون در اختیار این شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار گرفته است حدود هزار و ۸۴۱ هکتار برآورد می‌شود.
احمد علی شهیدی وجود هزار و ۶۰۰ قرارداد در سطح شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان که ۸۰۰ واحد آن در حال ساخت و ساز بوده و مابقی پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۵۶۰ واحد فعال در گیلان وجود دارد که بر اساس جواز تأسیس به موجب آن‌ها ۱۴ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در صورت پایان ساخت و ساز و بهره‌برداری از ۸۰۰ واحد صنعتی باقیمانده حدود ۱۷ هزار شغل جدید در گیلان ایجاد می‌شود ابراز داشت: با وجود تمام سختی‌هایی که در بحث منابع و اعتبارات در کشور وجود دارد امسال طرح‌ها و پروژه‌های خوبی در سطح شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان بهره‌برداری از سه واحد صنعتی در شهرک صنعتی رشت شامل واحد تراکتورسازی، تولید خوراک دام و طیور و فرآورده‌‌های بتنی را مورد توجه قرار داد و افزود: در دهه فجر امسال ۱۳ واحد صنعتی در گیلان راه‌اندازی شد که بسیاری از آن‌ها طرح‌های بازفعال‌ سازی بودند.
شهیدی منظور از بازفعال سازی را بازگرداندن واحدهای تولیدی و صنعتی به چرخه تولید خواند و با بیان اینکه امسال در مجموع ۵۱ واحد راکد در گیلان مجدداً راه‌اندازی شده‌اند عنوان کرد: طرح‌های صنعتی موجود در استان گیلان حدود ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند که این ظرفیت همچنان در حال افزایش است.
وی برقراری ارتباط دو سویه و تعامل ویژه و هدفمند بین صنعت و محیط‌زیست را به ویژه در استان‌های شمالی از جمله گیلان امری بسیار حیاتی و ضروری تلقی کرد و بیان داشت: در حال حاضر با طرحی که روزهای گذشته به بهره‌برداری رسید ۱۰ تصفیه‌خانه صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان وجود دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان از افزایش تعداد تصفیه خانه‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد و تصریح کرد: طبق هدفگذاری‌های این شرکت، در صورت حمایت سایر مسئولان ما می‌توانیم هر شش ماه یک بار یک تصفیه‌خانه صنعتی را در شهرک‌های صنعتی استان گیلان
راه‌اندازی کنیم.

تغییر کاربری اراضی ،عمده ترین مشکل توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان همچنین در گفت و گوی دیگری گفت: ۱۸ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۵۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۷۶ نفر در دهه فجر امسال در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری می رسد.
شهیدی با بیان اینکه هم اکنون ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان گیلان در حال بهره برداری است، اظهار کرد: در این شهرک ها و نواحی صنعتی براساس جواز تاسیس حدود ۱۵ هزار نفر مشغول کار هستند.
وی تغییر کاربری اراضی را عمده ترین مشکل توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی در استان های شمالی به ویژه گیلان دانست و افزود: با مشکل پیدا کردن اراضی مناسب جهت تغییر کاربری مواجه هستیم و باید اراضی مستعد را جهت توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی تعیین کنیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به وسعت ۳۰ هکتاری شهرک صنعتی یعقوبیه لنگرود، تصریح کرد: اولویت ما توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی موجود است، زیرا هم از نظر وجود امکانات زیرساختی و هم از نظر محیط زیست به نفع است لذا ۱۵ هکتار دیگر را در اراضی مجاور شهرک صنعتی یعقوبیه لنگرود شناسایی کردیم.
شهیدی با بیان اینکه توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی براساس کمیسیون ماده ۱۱ انجام می شود، گفت: به زودی ارزیابی های زیست محیطی ۱۵ هکتار شهرک صنعتی یعقوبیه تکمیل و به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع داده می شود.
وی از تعیین تکلیف حدود ۲۴ واحد راکد و غیر فعال استان طی امروز و فردا خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی وجود ندارد و مسائل مربوط به سود و ضمانت باید در سطح ملی رفع شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با بیان اینکه در دهه فجر امسال تصفیه خانه شهرک صنعتی نقره ده آستانه اشرفیه با ظرفیت ۱۶۰ مترمکعب در روز و هزینه کرد ۲.۳ میلیارد تومان افتتاح شد، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۸ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۵۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۷۶ نفر در دهه فجر امسال در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری می رسد.
وی همچنین از افتتاح پروژه مرکز کسب و کار آی.تی با سرمایه گذاری ۴.۵ میلیارد تومان در مرکز پیام نور رشت خبر داد و اضافه کرد: این مرکز به ارائه خدمات مشاوره صنعتی به واحدهای صنعتی گیلان می پردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 3 =