مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ؛ پذیرش رایگان دانشگاه های فنی و حرفه ای فرصت خوبی برای تحصیل فرزندان خانواده های کم برخوردار

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ؛ پذیرش رایگان دانشگاه های فنی و حرفه ای فرصت خوبی برای تحصیل فرزندان خانواده های کم برخوردار

0 120

عصرکاسپین ، اختصاصی / جلسه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در ارتباط باآموزش ومهارت افزایی و پذیرش دانشجو در دانشگاه های فنی و حرفه ای استان با حضور روسای دانشگاههای فنی و حرفه ای سراسر استان و تشکلها وسازمانهای مردم نهاد برگزار شد.
رحیم حیدری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به پذیرش بدون کنکور دانشگاه های فنی و حرفه ای استان اشاره کرد و افزود : متولیان دانشگاه های فنی و حرفه ای با دلسوزی مسئولانه در شرایط بحران اقتصادی و تحریم ها ، کار ارزنده ای را در جهت استفاده بهینه از سرمایه گذاریهای مادی در ایجاد فضاهای فیزیکی، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و همچنین بهره وری از اساتید و کارشناسان دانشگاه انجام می دهند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان ، گستردگی و پراکندگی دانشگاه های فنی و حرفه ای را در سطح استان خوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه خیلی از خانواده ها به لحاظ مادی امکان فراهم سازی هزینه ایاب و ذهاب فرزندان خود را ندارند ، وجود این دانشگاه ها در بیشتر شهرهای استان فرصت بسیار خوبی برای تحصیل فرزندانشان می باشد.
مهندس رحیم حیدری گفت : دانشگاه های فنی و حرفه ای با تعامل و همفکری با سازمانهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و سازمانهای مردم نهاد ، در جهت ارائه راهکارها و پیشنهادات در زمینه جذب هرچه بهتر و بیشتر قشر کم برخوردار و آسیب دیده جامعه بکوشند .
وی گفت : تفاوت دانشگاه های فنی و حرفه ای با سایر دانشگاه ها در عملی محور بودن آموزش است و دانشجویانی که از این دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند ، توانایی و ظرفیت خوبی در کار عملی خواهند داشت و راحت تر و سریع تر جذب بازار کار خواهند شد.
دکتر قربانی معاون حوزه تشکلها ومشارکتهای مردمی نیز در این جلسه گفت ؛
توسعه یافتگی در کشور نیازمند افزایش آموزش مهارتی و فنی است و باید با اشتغال های فنی و جدید در جهت توسعه بازار کار تلاش کنیم.

وی افزود: وظایف مهم سازمان فنی و حرفه ای، تربیت نیروی انسانی ماهر است تا در توسعه و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

دکتر قربانی با اشاره به جذب دانشجو بدون کنکور در دانشگاه های فنی و حرفه ای عنوان داشت : جذب دانشجو در نوبت روزانه این دانشگاه ها به صورت رایگان و در نوبت شبانه نیز با معرفی کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان انجام می شود.
دکتر قربانی افزود: جذب دانشجو در این دانشگاه ها تا ۱۵ بهمن ماه امکان پذیر است .

لازم به ذکر است در این جلسه نماینده
اداره کل بهزیستی ،نماینده کمیته امداد امام خمینی و دفتر امور روستایی و دفتر امور بانوان استانداری نیز حضور داشتند .


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + نه =