هفت هزار نفر در گیلان دفترچه رایگان بیمه سلامت دریافت کردند

0 107

هفت هزار نفر در گیلان دفترچه رایگان بیمه سلامت دریافت کردند

عصرکاسپین /معاون بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه بر اساس ارزیابی وسع از مجموع ثبت نام شدگان تاکنون، با مشخص شدن دهک ها، هفت هزار و ۱۴ نفر دفترچه رایگان بیمه سلامت را دریافت کردند، خاطر نشان کرد: با اجرای آزمون وسع، چهار هزار و ۷۷۹ نفر نیز در قالب صندوق ایرانیان ۶ ماه و یک ساله با پرداخت حق بیمه صاحب دفترچه شدند.

سعید مهدی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی از سیزدهم آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور در گیلان به اجرا درآمد، افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۷ هزار و ۱۷۵ نفر در طرح کشوری پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی و ارزیابی وسع در این استان ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد:در اجرای این طرح سه دهک پایین رایگان بیمه می شوند و دهک‌ های دیگر نیز بر اساس میزان درآمد، حق بیمه خانوار را پرداخت خواهند کرد.

وی اظهار داشت : در آزمون وسع با توجه به مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌ های درآمدی یک، دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند  توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر بوده و یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

معاون بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه بر اساس ارزیابی وسع از مجموع ثبت نام شدگان تاکنون، با مشخص شدن دهک ها، هفت هزار و ۱۴ نفر دفترچه رایگان بیمه سلامت را دریافت کردند، خاطر نشان کرد: با اجرای آزمون وسع، چهار هزار و ۷۷۹ نفر نیز در قالب صندوق ایرانیان ۶ ماه و یک ساله با پرداخت حق بیمه صاحب دفترچه شدند.

وی در ادامه با اشاره به تحت پوشش قراردادن مددجویان تحت پوشش درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: از اواخر اسفندماه سال گذشته با توجه به ۳۲ هزار نفر از جمعیت هدف تحت پوشش درمان کمیته امداد، تاکنون ، ۲۰ هزار و ۱۳۴ نفر تحت پوشش بیمه درمان “بیمه سلامت” قرار گرفتند.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون یک میلیون و ۲۰۹ هزار و ۴۰۶ نفر در گیلان در پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی ، بیمه روستایی، بیمه سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، یک هزار و ۷۰۹ موسسه اعم از پزشکان، بیمارستان های دولتی و خصوصی، درمانگاه ها ، آزمایشگاه ها، رادیولوژی ، داروخانه ها و غیره طرف قرارداد با بیمه سلامت استان هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =