هیچ داروی گیاهی کبد چرب را درمان نمی کند

هیچ داروی گیاهی کبد چرب را درمان نمی کند

1 136

عصرکاسپین/پزشک فوق تخصص گوارش و کبد نسبت به مصرف داروهای گیاهی و سنتی برای درمان کبد چرب هشدار داد.

دکتر مسلم سلطانی گفت: کبد چرب یکی از معضلات بهداشتی دنیای امروزی است که بی تحرکی، پشت میزنشینی، افزایش وزن و چاقی از دلایل عمده آن به شمار می رود.

وی با بیان اینکه کبد چرب، نوعی بیماری متابولیک محسوب می شود و هیچ نوع درمان اختصاصی برای آن وجود ندارد، عنوان کرد: افراد چاق، مبتلایان به دیابت، مصرف زیاد غذاهای آماده و فست فودها خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش می دهد.

سلطانی تغییر الگوی زندگی، ورزش منظم و کاهش وزن را در درمان کبد چرب موثر دانست و اظهار کرد: هیچ ماده غذایی یا داروی گیاهی وجود ندارد که مصرف آن سبب بهبود یا از بین رفتن کبد چرب شود.

وی عمل تصفیه خون و دفع سموم را از وظایف کبد برشمرد و عنوان کرد: در کبد چرب، چربی ها جایگزین سلول های اصلی کبد می شوند و عملکرد سلول های اصلی را تحت تاثیر قرار می دهند که در دراز مدت عوارض زیادی نظیر اختلالات شدید و سیروز کبدی را به همراه دارد.

سلطانی خاطرنشان کرد: بر خلاف تصور عموم، داروهای گیاهی بدون ضرر و آسیب نیستند و مصرف خودسرانه آن ها نه تنها در درمان کبد چرب موثر نیست، بلکه ممکن است آسیب زننده باشد.

1 نظر
  1. مهناز صفایی می گوید

    با سلام
    یک دارویی هست به اسم افسنطین از یک شرکت در قم که ما خودمون دیدم با چشم که کبد چرب را درمان کرده، البته در کنار درمان هم از رژیم غذایی استفاده شده بود اما تاثیر دارو بسیار زیاد می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 15 =