آیا لباس ها هم به کرونا آلوده می شوند؟

0 204

عصرکاسپین/یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی به بیان توضیحاتی درباره این پرداخت که آیا ویروس کرونا روس لباس‌ها هم وجود دارد و قابل انتقال است یا خیر.
مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوه کرونا آیا لباس‌ها هم به ویروس کرونا آلوده می‌شوند یا خیر؟ گفت: لباس‌ها مثل تمام سطوح هستند و ویروس کرونا روی این سطوح هم وجود دارد، ولی ماندگاری ویروس روی لباس‌ها طولانی نیست و لباس وسیله مناسبی جهت انتقال ویروس محسوب نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: بر اساس مطالعات چینی‌ها ماندگاری ویروس روی پارچه و لباس زیاد نیست.

مردانی توصیه کرد: اگر پرستار و پزشک و… هستید در زمانی که بالای سر بیمار می‌روید حتما از گان استفاده کنید. ولی افراد عادی احتیاجی ندارند که هر روز لباسشان را بشورند و فقط توصیه می‌شود که وقتی از بیرون به داخل خانه می‌آیند لباس را در کمدی که در مبدا ورودی ساختمان است بگذارند و دستهایشان را قبل از اینکه به هر چیزی دست بزنند بشورند.
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی افزود: می‌توان چندین نوبت از لباس استفاده کرد و نیازی نیست که هر نوبت لباس‌ها شسته شود. سطوح پارچه مکان مناسبی برای انتقال بیماری نیست.

مردانی در پاسخ به این سوال که برای پاک کردن سطوح از باید چه اقداماتی انجام شود؟ گفت: با توجه به اینکه ویروس تا ۹ روز روی سطوح باقی می‌مانند و برای از بین بردند آن از وایکتس و یا الکل اتانول استفاده شود. وایکتس را به میزان ۱ به ۵۰ رقیق کنیم و روی سطوح بکشیم تا این ویروس از بین برود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که برای خرید نان چه کنیم؟ گفت: نان وقتی از تنور درمی آید کاملا ویروس زدایی شده، ولی مهمترین موضوع نانوایی است که نان را به شما می‌دهد. سلامت نان به بهداشت فردی نانوا بستگی دارد، ولی اگر نانی که از تنور درمی آید بلافاصله در یک کیسه گذاشته شود آلوده نمی‌شود.

مردانی گفت: مهمترین نکته برای آلوده شدن مواد غذایی این است که یک نفر در روز ۴ تا ۵ بار به بیرون از منزل مراجعه نکند که خودش هم آلوده شود هر سه تا چهار روز یک نفر از اعضای خانواده مسئول خرید شود و قبل از ورود به بازار دستهایش را با آب و صابون بشوید آنجا که می‌رود از ژل‌های ضدعفونی کننده دست استفاده کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − شش =