استاندار گیلان در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد؛ برخورد با صنوفی که ساعات کار تعیین شده را رعایت نمی کنند

0 116

عصرکاسپین/استاندار گیلان با تأکید بر لزوم همکاری همه دستگاه ها در اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا، گفت: لازم است با صنوفی که ساعات کار تعیین شده را رعایت نمی کنند، برخورد قانونی شود.
اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی نسبت به صدور اخطار پلمپ برای صنوفی که ساعات کار تعیین شده را رعایت نمی کنند، اقدام و در اسرع وقت نسبت به تعطیلی آنها مبادرت کنند
ارسلان زارع شنبه شب در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا با تبریک سالروز ولادت امام علی (ع) که در فرهنگ ما به عنوان روز پدر شناخته می شود، افزود: لازم است امسال روز پدر، پررنگ تر از سال های گذشته و البته در محافل خانوادگی و در منزل گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر پدرانی به آسمان پرکشیدند که ستون و چشم و چراغ خانواده خویش بودند، اظهار کرد: برای همه آنان از پروردگار متعال، مغفرت و رحمت واسعه الهی خواستارم.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: سالروز ولادت امام اول شیعیان، فرصتی شایسته برای بازخوانی سیره علوی و بکار بستن آن خصوصاً در روزها و ایامی می باشد که جامعه ما درگیر این بیماری شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های موثر مقابله با این ویروس، تکریم حقوق شهروندان و مهرورزی به یکدیگر با رعایت حقوق انسانی است، گفت: این راهیست که امام علی (ع) نه فقط پیش روی شیعیان و پیروان خود بلکه برای همه انسان‌ها و اعصار قرارداد.

استاندار گیلان افزود: در رعایت حقوق شهروندی و انسانی باید همه با یکدیگر مشارکت و همکاری کنیم و نباید با خروج از منزل بستر انتقال این ویروس را فراهم سازیم.

وی با قدردانی مجدد از کادر درمانی، پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی و اداری بخش دولتی و خصوصی و بیان اینکه انعکاس فداکاری‌های این عزیزان باید استمرار داشته باشد، گفت: طرح ملی مبارزه با بیماری کرونا از امروز در استان گیلان با همکاری دو هزار بهورز، بسیجیان و نیز مراقبان سلامت با روش های حضوری و غیرحضوری آغاز شده که انتظار داریم با اطلاع رسانی مناسب، همه مردم همکاری لازم را داشته باشند.

دکتر زارع گفت: قبل از ابلاغ طرح ملی مبارزه با کرونا تمهیدات و پیش بینی ها توسط سپاه و دانشگاه علوم پزشکی اندیشیده شده بود که امیدواریم در اجرای این طرح جزو استان های پیشرو باشیم.

وی افزود: این طرح در شناسایی بیماری موثر بوده و در برنامه ریزی درمان آن بسیار کمک می کند که در این مسیر باید فرمانداران، بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران کمال همکاری و همراهی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه درخصوص اجناس و کالاهای موردنیاز برای شب عید هیچ کمبودی وجود ندارد، گفت: ۴۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب نیز پیش بینی و براساس ساز و کار تعیین شده و با استفاده از روش های موثر و بدون هرگونه ایجاد تجمع، باید توزیع شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید مجدد مبنی براینکه در نوروز ۹۹ پذیرای هیچ مهمانی نیستیم، اظهار کرد: در این راستا مهمانسراهای دستگاه‌های اجرایی، نهادها و تمامی بانک ها نیز در استان تعطیل خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه باید با صنوفی که دستورالعمل های تعیین شده را رعایت نمی کنند، برخورد شود؛ افزود: اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی نسبت به صدور اخطار پلمپ برای صنوفی که ساعات کار تعیین شده را رعایت نمی کنند، اقدام و در اسرع وقت نسبت به تعطیلی آنها مبادرت کنند و در این خصوص فرمانداران با قوت و جدیت مدیریت و نظارت نمایند.

استاندار گیلان به همکاری خوب نیروی انتظامی با بیمارستان ها و استقرار نیروها اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است بنا به توصیه کارشناسان، بیماران به هیچ وجه ، همراه نداشته باشد.

وی به پیگیری های مستمر مبنی بر اعلام کمبود نیروی انسانی، پزشک و پرستار و لزوم تأمین تجهیزات از طریق معاون اول ورئیس دفتر رئیس جمهوری، وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره و اظهار کرد: استان گیلان در کانون بیماری کرونا قرار دارند لذا باید وزارت بهداشت به این مورد در تأمین امکانات و پشتیبانی بیشتر، توجه جدی داشته باشد.

دکتر زارع با اشاره به اینکه در استان از حداکثر ظرفیت قانونی استفاده می کنیم، گفت: از دوشنبه هفته جاری تا آخرین روز سال ۹۸، تمامی ادارات، نهادها و سازمان‌ها به جز دستگاه های خدمات رسان، امدادی و اورژانسی از فرآیند دورکاری و نوبت بندی برای کارکنان استفاده کنند البته به نحوی که در خدمات رسانی به مردم خللی ایجاد نشود.

وی افزود: با توجه به اهمیت پیشگیری از ترددها و مسافرت های غیرضروری به گیلان و محدودیت فوق العاده شدید در ورودی های استان همچنین کاهش ساعت اداری و تقلیل کارکنان تا میزان ۲۵ درصد را در روزهای گذشته از مقامات ملی درخواست کرده ام که امیدوارم در این خصوص زودتر تصمیم گیری و ابلاغ شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به ارسال محموله ای دیگر از تجهیزات مورد نیاز گیلان تا روزهای آتی اشاره کرد و افزود: اگرچه هنوز با کمبود مواجه هستیم اما شرایط برخورداری از اقلام و تجهیزات حفاظت شخصی کادر درمانی نسبت به روزهای نخست، بهتر است.

وی با بیان اینکه از صدا و سیما انتظار دارم توصیه های بهداشتی و ضرورت حضور مردم در منازل را با روش های متفاوت تری اطلاع رسانی کند، گفت: عواطف و احساسات مردم نیز باید به درستی منعکس شود تا الگویی برای دیگر افراد شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه فرمانداران به عنوان رئیسان ستاد مدیریت کرونا در شهرستان ها به صورت مستمر نسبت به برگزاری جلسات اقدام و مسائل را پیگیری کنند، اظهار کرد: شهرداران باید بیش از گذشته پای کار باشند و در این خصوص خلاقیت های لازم را به خرج دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از مدیران آن دسته از بیمارستان های خصوصی که فداکارانه در این ایام همکاری کردند، افزود: باید ۷۵ درصد ظرفیت بیمارستان های خصوصی به بیماران کرونایی اختصاص یابد و در صورت عدم توجه و نداشتن دلیل موجه و طبق نتیجه ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی و متولیان، برخورد قانونی صورت گیرد.

دکتر زارع با بیان اینکه ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی به طور شبانه روزی از طریق سیستم ارجاع نسبت به معرفی و بستری بیماران کرونایی اقدام کند تا میزان مشکلات فعلی کمتر شود، گفت: با همه محدودیت های موجود اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده اما برخی از آنها به طور صحیح اطلاع رسانی نشده که لازم است این موضوع به درستی انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت های تولیدکننده ملزومات بهداشتی، محلول های ضدعفونی کننده و ماسک بدون هرگونه تعطیلی در مناسبت های مختلف بی وقفه نسبت به تولید با حداکثر ظرفیت اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + شش =