راه‌اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی سپاه در گیلان / ‌مردم بافرهنگ در منازل‌شان بمانند

0 98

عصرکاسپین/نماینده وزیر بهداشت در گیلان از راه‌اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی سپاه در استان خبر داد و گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای نجات گیلان در بحران شیوع کرونا استفاده می‌کنم.
محمد حسین قربانی بسیج امکانات و تجهیزات از سراسر کشور برای نجات گیلان از فضای رعب وحشتی که به علت شیوع ویروس کرونا بر آن حاکم شده را اولویت کاری خود اعلام کرد و اظهار داشت: تقویت امکانات بیمارستان رازی و راه‌اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی سیار سپاه در دستور کار قرار دارد.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان این استان را یکی از اصلی‌ترین کانون‌های شیوع کرونا در کشور اعلام کرد و بیان داشت: تا به امروز چندین پرستار و پزشک در راه نجات مردم جان خود را فدا کرده‌اند بنابراین حمایت ویژه از سربازان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا یعنی کادر بهداشت و درمان، پرستاران و پزشکان باید در اولویت قرار گیرد.

قربانی اعلام فراخوان مجدد برای تأمین نیروی انسانی، استفاده از دانشجویان پرستاری و پزشکی و بهره‌گیری از توان پزشکان و پرستاران فعال در بخش‌های خصوصی را مورد تأکید قرار داد و افزود: فرآیند تقسیم کار در شهرستان‌ها و نقاط مختلف گیلان و راه‌اندازی شبکه خیران سلامت از مواردی است که به جد آن را دنبال می‌کنیم.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس استفاده از ظرفیت و پتانسیل ارتش‌ سپاه و بسیج برای خارج کردن گیلان از فضای رعب و وحشت شیوع کرونا را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: راه‌اندازی بیمارستان سیار ۱۲۰ تختخوابی در کنار افزایش سطح تجهیزات بیمارستان رازی رشت با کمک سپاه و ارتش از دیگر موضوعاتی است که مدنظر قرار دارد.

وی بستن ورودی‌های گیلان را تصمیمی به‌جا و بسیار خوب دانست و با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا برخورد جدی با سفرهای غیرضروری و هجوم مسافر به شمال کشور است گفت: برای خارج شدن گیلان از این بحران و کاهش تعداد تلفات و جان‌باختگان باید هرطور شده حلقه چرخش ویروس کرونا قطع شود.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان پیشقدم شدن و همکاری خود مردم را نخستین و مهم‌ترین پیش‌نیاز برای موفقیت در قطع چرخه ویروس کرونا تلقی کرد و ابراز داشت: از مردم تقاضا داریم به غیر از موارد اضطراری از منازل خود خارج نشوند، از، طرفی به علت شرایط وخیم گیلان در نظر داریم طرح هر خانه یک بیمارستان را در استان عملیاتی کنیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه بحث استفاده از قوه قهریه برای اجبار مردم جهت قرنطینه خود در منازل در صورت همکاری همه در دستور کار نیست تصریح کرد: آرزو می‌کنیم کار به این‌جا نرسد چون باور داریم مردم گیلان فرهنگ بسیار بالایی دارند و با ماندن در منازل‌شان به ما در راه کنترل و مبارزه با ویروس کرونا کمک می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =