شیفتی شدن ساعت کاری کسبه و کارخانه‌های بندر انزلی

0 323

عصرکاسپین/با توجه به افزایش آمار افراد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان بندر انزلی با دستور رئیس شورای سلامت این شهرستان تمامی کسبه ها و مغازه داران بندر انزلی به صورت شیفتی شده و کارخانه‌ها باید نیروهای خود را به یک سوم رسانده و به صورت شیفتی از آنان استفاده کنند.
اسماعیل حیدری آزاد در بندانزلی با بیان اینکه آمار مبتلایان مشکوک به ویروس کرونا در بندر انزلی با افزایش مواجه شده است، اظهار کرد: اقدامات و تصمیمات لازم برای کنترل بیماری کرونا در شهرستان بندر انزلی اندیشیده شده و‌ برای تمامی نهاد ها و سازمان ها و صنوف لازم الاجرا است.

وی با اشاره به شیفتی شدن ساعت کاری کسبه‌ها و صنوف شهرستان بندر گفت:برای گذراندن و رهایی هر چه سریعتر از این اتفاق، کنترل شرایط و حفظ سلامتی مردم با صنوغ جلساتی را برگزار کرده و مقرر شد بر اساس یک شیفت چرخشی به شرطی که خدمت رسانی به مردم با مشکل مواجه نشود کسبه ها به کار خود ادامه دارد داده و نتیجه هر چه سریع اعلام شود.

رئیس شورای سلامت شهرستان بندر انزلی با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی برای صنوفی که ماحیتاج مردم را تأمین می کنند، تصریح کرد: نانوایی ها، مراکز خرید گوشت و مرغ، هایپر مارکت‌ها باید نکات بهداشتی را رعایت و به طور مداوم از مواد ضد عفونی استفاده کرده و نظارت انجام این کار بر عهده اداره صمت، اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های مربوطه است.

حیدری آزاد با اذعان به اینکه کارخانه های بندر انزلی باید ساعت کاری نیروهای خود را شیفتی کنند، افزود: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی کارخانه‌های بندر انزلی مکلف هستند علاوه بر کاهش نیروی انسانی خود یه یک سوم ساعات کار خود را شیفتی کرده و از نیروهای انسانی به صورت شیفتی استفاده کنند.

وی از تعطیلی تمامی آرایشگاه‌های شهرستان بندر انزلی، خبر داد و گفت: تمامی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه تعطیل اعلام شده و اگر هر آرایشگاهی از این کار تخطی کند با هماهنگی دادستان و فرماندهی نیروی انتظامی با آن واحد صنفی برخورد ‌می‌شود.

فرماندار شهرستان بندر انزلی، با اشاره به رعایت نکات بهداشتی و لزوم خرید دستگاه‌های تب سنج برای صیادان افزود: صیادان برای صید ماهی عملا باعث ایجاد اجتماع کوچک شده و باید این صیادان فاصله خود را با یک دیگر رعایت و با خرید حداقل دو دستگاه تب سنج نسبت به بررسی بیماری صیادان اقدام و اگر مورد مشکوکی مشاهده شد آن صیاد را مراکز درمانی منتقل کنند.

حیدری آزاد با درخواست از مردم برای کمک رسانی سازمان انتقال خون گفت: باید سازمان انتقال خون بندر انزلی تمامی سیستم‌های خود را ضد عفونی کرده و با توجه به کمبود خون در این شهرستان از مردم درخواست دارم با اهدا خون به هموطنان خود کمک کنند./فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =