فرماندار رشت: تعطیلی بازارهای محلی و محدودیت زمان فعالیت اصناف در راستای حفاظت از جان مردم است

0 152

عصرکاسپین/فرماندار رشت با بیان اینکه از فشارهای اقتصادی که در نتیجه تعطیلی بازارهای محلی و محدودیت اصناف برای اقشار آسیب پذیر ایجاد می شود، آگاهیم، افزود: اما با توجه به اهمیت حفظ سلامت و جان خود مردم، انتظار داریم، مردم عزیز با درک اهمیت موضوع، همکاری و همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند.
دکتر میرشمس مومنی زاده در نشست با جمعی از اعضای گروه های مردم نهاد و جوانان فعال در زمینه مقابله با شیوع بیماری کرونا، با بیان اینکه احساس مسئولیت همه کسانی که در این بحران به هر نحوی کمک می کنند، ستودنی است، افزود: بسیاری از اشخاص حقوقی و حقیقی اعم از دستگاه های اجرایی، تشکل های مردمی و خیرین، در این بحران در حال تلاش شبانه روزی هستند که باید از همه این عزیزان قدردانی نمایم.

وی تاریخ کشور را مملو از انسان های ایثارگر و غیوری دانست که همواره در بزنگاه ها و بحران های پیش آمده در کنار مردم و در جهت حل مشکلات آنان داوطلبانه همکاری می کردند و خاطرنشان ساخت: بحران شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گیلان نیز، بار دیگر زمینه بروز همت و غیرت چنین انسان های والایی را فراهم ساخت.

فرماندار شهرستان رشت، ویژگی سرایت سریع و شیوع گسترده این ویروس را شاخصه بارز و متمایزکننده این ویروس با سایر بیماری های همه گیر عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم این بیماری را کنترل کنیم و از میزان تلفات آن بکاهیم راهی جز کاهش عبور و مرور مردم نداریم که در این راستا اطلاع رسانی گروه های مردمی و تشویق مردم به ماندن در خانه بسیار حائز اهمیت است.

دکتر مومنی زاده تعطیلی اماکن عمومی، بازارهای محلی و سایر تجمعات را اقدامی در همین راستا ارزیابی کرد و افزود: با تعطیلی و محدودیت کسب و کارهای مردم با توجه به فشارهای اقتصادی و معیشتی موجود، ممکن است فشار زیادی بر روی برخی از اقشار آسیب پذیر جامعه وارد شود که به خوبی از این موضوع آگاهیم، اما مطمئناً سلامت و حیات افراد بر همه دغدغه های دیگر اولویت دارد.

وی بحران شیوع بیماری کرونا را بحرانی بزرگ برای کشور دانست و افزود: مدیریت شیوع این بیماری به تنهایی از یک نهاد و یا دولت برنمی آید بلکه باید از همه ظرفیت های موجود کشور اعم از ظرفیت های بالای مردمی به درستی استفاده شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه در چنین شرایطی هیچ انسان با وجدانی نمی تواند نسبت به مردم و همشهریان خود بی تفاوت باشد، اظهار داشت: باید به جای انداختن مشکلات به گردن یکدیگر و محکوم کردن هم، با هم افزایی و همکاری از همه ظرفیت ها جهت مقابله با این بیماری و شکست آن استفاده کنیم.

دکتر مومنی زاده با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر باید هر کسی به دنبال این باشد و ببیند که چه کاری از دست او جهت مقابله با این بیماری ساخته است، افزود: من به عنوان یک شهروند و مسئول، وظیفه خود می دانم از همه انسان های فرهیخته ای که به جای بی تفاوتی، با احساس مسئولیت خویش به دنبال نقش آفرینی جهت مقابله با شیوع این بیماری هستند، صمیمانه تشکر نمایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =