فرهاد دلق پوش گفت:جریمه ۸۳۷ میلیون ریالی برای متخلفان اقلام بهداشتی در گیلان

0 112

فرهاد دلق پوش در کمیته ویژه نظارت بر بازار اظهار داشت: به بازرسین سازمان تاکید کرده ام فروشندگان اقلام بهداشتی را به صورت محسوس و نامحسوس زیر ذره بین قرار دهند در همین ایام ۸۳۷ میلیون ریال برای متخلفان اقلام بهداشتی جریمه زده شده و برخورد شدیدی در این خصوص صورت گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از کشف بیش از ۲۰۸ هزار عدد ماسک احتکار شده خبر داد و گفت: در بازرسی های مستمر از بازار ۵۵۰۰ عدد دستکش و بالغ بر ۷۲۰ لیتر الکل کشف شده است که بدون هیچ چشم پوشی، بلافاصله پرونده تخلف آنها تشکیل و به تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون ارجاع شده است.
وی یکی از امور روزانه بازرسان سازمان صمت را سرکشی به داروخانه های منتخب علوم پزشکی و تجهیزات پزشکی جهت نظارت دانست و تاکید کرد: در زمان توزیع انواع ضدعفونی کننده ها و ماسک؛ بازرسین این سازمان و نماینده وزارت بهداشت حضور دارند.
رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان با اذعان به برخی کمبودها در زمینه اقلام بهداشتی در گیلان، خاطر نشان کرد: در چند روز گذشته تعداد ۱۰هزار و ۹۸۰ عدد اسپری ضد عفونی کننده و ۱۲۰ هزار پد الکلی و ۶۰ هزار ماسک در سطح استان به صورت رسمی با نظارت بازرس این سازمان و نماینده وزارت بهداشت در داروخانه ها توزیع شده است البته این آمار غیر از مواردی است که توسط نیروهای مردمی به صورت خودجوش تولید و توزیع می گردد.

وی یکی دیگر از اقدامات نظارتی سازمان صمت گیلان را استقرار بازرس مقیم در واحدهای تولید کننده اقلامی بهداشتی دانست و تصریح کرد: هدف از گذاشتن بازرس مقیم در واحدها، کنترل و نظارت بیشتر بر زنجیره تولید و توزیع هدفمند آن با همکاری نمایندگان وزارت بهداشت است که کانال توزیع آن نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی مشخص شده است.
رئیس سازمان صمت گیلان ضمن اعلام تامین کالاهای اساسی و وجود مکفی ذخایر این اقلام در انبارها و سردخانه های استان، اظهار داشت: مردم فهیم گیلان به فروشگاه ها و بازار هجوم نبرند و ما به اندازه چندین برابر کفایت استان کالاهای پرمصرف و اساسی عیدانه ذخیره سازی انجام داده ایم و تمهیدات تنظیم بازار اتخاذ شده است و مردم به شایعات بی اساس دامن نزنند و مواظب سلامتی خود باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + هفت =