هشدار جدی کرونایی به مردم ایران!/ ۱۰ روز دیگر به اوج می‌رسیم

0 192

عصرکاسپین/دکتر احمدی‌طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی مخفی‌کاری آماری نمی‌کند و پیک شیوع کرونا ویروس آغاز شده و اوج این اپیدمی ۱۰ تا ۱۴ روز آینده است.
دکتر “سید وحید احمدی‌طباطبایی” با اشاره به اینکه وزارت بهداشت آمار تجمعی را می‌دهد و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها تعداد مبتلایان خود را اعلام می‌کنند و در ادامه در پاسخ به این سوال که دانشگاه‌های علوم پزشکی آیا فقط به درمان مبتلایان می‌پردازد یا تحقیقاتی برای شناخت رفتار این ویروس در راستای مداوای بیماران انجام می‌دهد؟ گفت: محققان ما در حال تحقیقاتی درباره رفتار این ویروس هستند ضمن آنکه اقدامات پیشگیرانه را نیز انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی به آموزش مردم در راستای مقابله با این بیماری پرداخته است و خط مشی‌های سلامتی را مثل تعطیلی مدارس یا جلوگیری از ورود اتوبوس زیارتی از مشهد به کرمان یا لغو مراسم مهم نماز جمعه و … را در راستای پیشگیری از ابتلای جامعه به این ویروس انجام داده بنابراین دانشگاه‌های علوم پزشکی فقط به موضوع درمان نپرداخته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید برآنکه ویروس کرونا از طریق ترشحات و سطوح منتقل می‌شود، تصریح کرد: کروناویروس از طریق هوا منتقل نمی‌شود بنابراین بحث ضد عفونی درختان و هوای باز کاملا موضوعی بی معنی است بلکه تنها سطوح اماکن عمومی، اتوبوس‌ها، ترمینال‌ها، دستگیره‌های درب‌های اماکن عمومی و … با محلول‌های حاوی آب کلر(آب ژاول) گندزدایی می‌شوند.

ویروس کرونا از طریق جفت به جنین انتقال پیدا نمی‌کند

وی از میزان آسیب‌پذیری زنان باردار سخن به میان آورد و بیان کرد: براساس تجربیات چین کشور، تاکنون شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق جفت به جنین وجود نداشته است و خطر ویروس کرونا به میزان آنفلوآنزا برای زنان باردار نیست اما زنان باردار جزء گروه‌های پرخطر هستند بنابراین باید رعایت نکات بهداشتی را با دقت بیشتری انجام دهند.

احمدی‌طباطبایی در خصوص انتشار اظهار نظری مبنی براینکه این ویروس از طریق گوش نیز انتقال پیدا می کند، عنوان کرد: چنین موضوعی به هیچ عنوان صحت ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خطاب به مردم گفت: دانشگاه علوم پزشکی سیاست مخفی‌کاری ندارد و ضمن آنکه به‌هیچ‌عنوان به دنبال بزرگنمایی یا کوچک‌نمایی موضوعی را نداریم اما مهمترین مساله این است که پیک شیوع بیماری کرونا ویروس آغاز شده است و ظرف ۱۰ تا ۱۴ روز آینده این اپیدمی به اوج خود خواهد رسید بنابراین از مردم می خواهیم در این مدت مراقبت بیشتری داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برلزوم حفظ فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: مطمئن‌ترین و بهترین راه مقابله با این ویروس در شرایط کنونی، ماندن در منزل است، لذا مردم از سفرهای غیرضرور درون شهری و برون شهری جدا پرهیز کنند و همچنین افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار دارند، خود را در خانه‌هایشان قرنطینه کنند. /ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =