پاسخ استانداری گیلان به نامه سرگشاده اصحاب رسانه: از بحران عبور می کنیم

0 137

استانداری گیلان با انتشار بیانیه ای به نامه سرگشاده اصحاب رسانه برای توجه به نیازها و خواسته های مردم در ایام شیوع ویروس کرونا پاسخ داد.

عصرکاسپین/در این نامه با تقدیر از دغدغه مندی اهالی رسانه و لزوم تولید محتواهای امید بخش آمده است : همانگونه که بارها به اطلاع مردم شریف استان رسانده شده؛ در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور و پیش از تایید ابتلا به این ویروس در استان ، از هشتم بهمن‌ماه جلسات مختلفی با موضوع جلوگیری از شیوع این ویروس در استان برگزار و از هموطنان خواسته شد از سفر به گیلان اجتناب کنند.

در همین راستا در کنار تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی که همزمان با کشور و در گیلان پیش از سایر استان ها انجام ساعات کاری ادارات استان کاهش داده و تأکید شد که شیفت بندی و نوبت کاری در دستور کار نهادها و دستگاه ها قرار گیرد ضمن آنکه با ملحوظ داشتن دغدغه جامعه کارگری، انجام این امر در مورد کارگران شریف نیز مورد تأکید واقع شد.

لازم است بار دیگر و چندباره یادآور شویم که یکی از راهکارهای مقابله و کنترل شیوع این بیماری، انجام اقدامات خودمراقبتی و جلوگیری از حضور افراد در تجمعات است البته ظرفیت تخت های بیمارستان های دولتی افزایش یافته و حسب دستورات استاندار محترم تأکید شده که لازم است بیمارستان های خصوصی نیز حداقل ۵۰ درصد ظرفیت خود را به بیماران کرونا اختصاص دهند ضمن آنکه با توجه به ایجاد نگرانی در مردم با نام بردن از بیمارستان صحرایی، تصریح می شود که احداث بیمارستان موقت در استان در دست انجام است.

هم اینک فقط در شهر رشت بیمارستان رازی با ۳۰۰ تخت مختص بستری بیماران کرونایی است و ۱۰۰ تخت دیگر هم به آن افزوده می شود ضمن آنکه با درخواست استاندار گیلان از وزیران بهداشت و دفاع در اوایل اسفندماه و هماهنگی های صورت گرفته برای استقرار بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی موقت در رشت، پیگیری های لازم در حال انجام است.

بیمارستان رسول اکرم (ص) متعلق به تامین اجتماعی با ۲۰۰ تخت ، بیمارستان ولی عصر با ۸۰ تخت و امیرالمومنین (ع) با اختصاص ۳۱ تخت به بیماران بستری کرونا و مشکوک ، اختصاص دارد.

ظرفیت بیمارستان های بخش خصوصی هم پای کار آمده و ۲۰۰ تخت از ظرفیت بیمارستان خصوصی قائم (عج) ، ۵۰ تخت از بیمارستان پارس و ۱۲۰ تخت در بیمارستان خصوصی آریا در حال حاضر زیر بار پذیرش این گروه از بیماران رفته است.

بیمارستان های تازه تاسیس تالش و لنگرود هم در حال تجهیز هستند و طی روزهای آینده وارد مدار خدمت رسانی می شوند.

توجه داشته باشیم که باید همگان به این باور برسند که رعایت خودمراقبتی، امری موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری است ؛ پیشتر به شهرداران و آموزش و پرورش تأکید شده بود که از پذیرش مسافران در ایام نوروز خودداری کنند اکنون نیز موضوع ممنوعیت سفر به گیلان از هم اینک و نیز در ایام نوروز، اعلام شده و هتل ها هم پذیرش مسافر نخواهند داشت ضمن اینکه منع رفت و آمدها به گیلان جز به اضطرار، تشدید شده است.

در اینکه در حوزه اقلام بهداشتی با کمبودهایی مواجه بوده و هستیم؛ تردیدی نیست اما به منظور تامین نیازمندی اقشار مختلف جامعه به ماسک و سایر اقلام بهداشتی، علاوه بر پیگیری از وزارت بهداشت ، با افزایش ظرفیت های تولیدی استان و همچنین واردات محموله های بهداشتی کوشیده شده است بخشی از نیاز این حوزه مرتفع شود.

حسب مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان، نظارت ها تشدید شده و ملزومات احتکارشده، کشف و در این رابطه چند تن از متخلفان در نقاط مختلف کشور از جمله گیلان ، بازداشت و با آنان برخورد قانونی و به سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی تأکید شد که با سوء استفاده کنندگان و محتکران با جدیت برخورد کنند ضمن آنکه بخشی از اقلام احتکار شده؛ با اولویت دانشگاه علوم پزشکی توزیع می شود.

در راستای کاهش مشکلات ناشی از بیکاری برای برخی مشاغل در جریان شیوع ویروس کرونا نیز هیات دولت به دستور صریح رئیس جمهوری، موظف به تدوین و ابلاغ بسته های حمایتی شدند و تسهیلات دیگری هم در استان مصوب شد؛ یکی از تدابیر اتخاذ شده در این رابطه تصویب این موضوع است که بانک های دولتی و خصوصی، در مورد اقساط معوقه مشتریان خود تا پایان فروردین ماه سال آینده نهایت همکاری را داشته باشند و به شرکت های توزیع برق، آب، گاز و مخابرات تأکید شده در صورتی که مشترکان خانگی بدهی های معوقه دارند، همکاری لازم را برای قطع نشدن خدمات یادشده به آنان تا پایان فروردین ماه سال آینده را انجام دهند.

ارائه تسهیلاتی همچون سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی از دیگر برنامه هایی است که به سبب حفظ ظرفیت موجود در استان از جمله تبصره ۱۸ و سایر منابع داخلی بانک ها، مقرر شد از بخش‌های اقتصادی حمایت بیشتری صورت گیرد و همچنین امور مالیاتی به افرادی که در مضیقه هستند ، فشار کمتری وارد نماید.

بی شک بسیاری از خواسته های مردم استان و کمبودها از سوی استاندار محترم به مقامات کشوری انتقال داده می شود و همگان در تلاش هستند تا این بیماری را شکست دهند.

اطمینان داریم با تجلی دوباره فرهنگ والای مردم استان گیلان در همکاری با دستگاه های مسئول در مبارزه و مقابله با گسترش ویروس کرونا ، از این شرایط دشوار نیز عبور کرده و روزگار عافیت کامل فرا می رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − نه =