پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور برای بستن جاده‌های گیلان/استان با کمبود نیرو در کادر درمانی مواجه است

0 127

عصرکاسپین/نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت استان گیلان با اشاره به حضور مسافران در استان گیلان گفت: علیرغم هشدارهای فراوان ورودی‌های استان باز است و مسافران به گیلان سفر می‌کنند که با پیگیری‌های انجام‌شده معاون اول رئیس‌جمهور دستور پیگیری برای بسته شدن جاده‌های ورودی گیلان را داد.
محمدحسین قربانی با بیان اینکه مردم باید با رعایت نکات بهداشتی به کادر درمانی استان کمک کنند، اظهار کرد: مردم باید با خود قرنطینه شدن و رعایت نکات بهداشتی و عدم مراجعه بی‌مورد به مراکز درمانی به کنترل شیوع کرونا در استان گیلان کمک کنند زیرا نقش آنان بسیار مهم است.

وی با تأکید بر کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌های گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار تمام بیمارستان‌های استان با همه ظرفیت خود در حال خدمت‌رسانی به مردم بوده و به همین دلیل یک بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی را آماده بهره‌برداری داریم اما متأسفانه کادر درمانی استان خسته است و با کمبود نیرو مواجه هستیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان از اعلام فراخوان برای همکاری تمامی پرستاران به کادر درمانی استان خبر داد و افزود: شرایط گیلان خوب نیست به همین دلیل از تمامی پرستاران بخش خصوصی و افراد بازنشسته دعوت به همکاری کردیم.

قربانی با اذعان به اینکه بیمارستان تازه تأسیس لنگرود به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی لنگرود آماده‌شده و به گفته معاون وزارت راه و شهرسازی مقرر شد این بیمارستان تا پایان ۱۰ روز آینده به دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحویل داده شود.

وی با اشاره به موافقت مؤسس حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رشت برای در اختیار قرار دادن محوطه این مکان به دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: در تماسی که با آیت‌الله قربانی داشتم ایشان موافقت خود را برای اختصاص محوطه حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت برای گذراندن دوران نقاهت بیماران کرونایی اعلام کردند که قطعاً باری را از دوش کادر درمانی استان برمی‌دارد.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از باز بودن مبادی ورودی استان گیلان افزود: متأسفانه هنوز و پس از هشدارهای فراوان مبادی ورودی‌های استان باز بوده و مسافران به این استان سفر می‌کنند که با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد معاون اول رئیس‌جمهور در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =