۳ هزار کارگر گیلانی خواهان تعطیلی یا کاهش ساعات کاری هستند

0 131

عصرکاسپین/دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان گفت: در حال حاضر خیلی از ادارات و کارمندان در گیلان به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند اما فعلا برای کارگران تصمیمی گرفته نشده است.

حسن ایزدی (دبیر اجرایی خانه کارگر رشت) با اشاره به اینکه کارگران به صورت گروهی کار می‌کنند و در گیلان که تبدیل به یکی از مراکز اصلی شیوع کرونا شده، آنها بیشتر با خطر ابتلا به کرونا مواجه هستند، اظهار داشت: داشت: در حال حاضر خیلی از ادارات و کارمندان در گیلان به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند اما فعلا برای کارگران تصمیمی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: وقتی کارگران در سالنی با بیش از ۲۰۰ کارگر کار می‌کند، نگران می‌شود. باید این نگرانی‌ها از جامعه کارگری رفع شود. این مشکل بزرگ کارگران صنعتی با تعداد بالاست.

دبیر اجرایی خانه کارگر رشت با اشاره به کارگاه‌های کوچک گفت: کارگاه‌های کوچکتر هم اگرچه ارتباطات گسترده ندارند اما آنها نیز معمولاً با ساعات کاری بالا و حتی نزدیک به ۱۲ ساعت در روز اشتغال دارند که خطر را برایشان بیشتر کرده است.

وی با اشاره به اینکه هر کارگری با ما تماس گرفته است، درخواست کرده که کارگاهش تعطیل شود یا از حداقل ساعات کاری کاهش یابد، گفت: نه تنها ابلاغیه کلی نداشتیم بلکه کارفرماها نیز اقدامی در این راستا نکرده‌اند.

ایزدی تصریح کرد: به ما خبر رسیده که در گیلان کارخانه‌های بزرگ مثل ایران رادیاتور با بیش از ۸۰۰ کارگر، شرکت فرآوری ساخت، سازنده اگزوز و کمک فنر ماشین با بیش از ۶۰۰ کارگر و شرکت‌های فولادی در گیلان با بیش از دو هزار نفر کارگر (ازجمله فولاد گیلان و فولاد امیرکبیر) خواسته‌اند تا تعطیلی کارخانه یا حداقل کاهش ساعات کاری را در دستور کار قرار بگیرد.

او ادامه داد: شرایط در گیلان خیلی حاد است و اکنون که برای کارمندان ابلاغیه‌ای صادر شده خوب است برای کارگران نیز فکری شود.

او با اشاره به ضربه شدید به معیشت دستفروشان گیلانی گفت: اغلب درآمد دستفروشان روزانه است که این مدت کاهش پیدا کرده است. این بیماری برای قشر پایین جامعه خیلی مشکلات به وجود آورده است.

وی در پایان تصریح کرد: از طرف تشکل‌های کارگری نامه‌ای به استاندار گیلان نوشته شده و در آن درخواست شده تا فکری به حال کارگران گیلانی بشود و حداقل واحدهای صنعتی نیمه وقت باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + یازده =