نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت: خطر اوج گیری کرونا در یک قدمی مردم گیلان

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به اینکه هنوز خطر ویروس کرونا در کمین گیلان است، گفت: شهروندان باید همچنان در خانه بمانند و از تردد غیر ضرور جدا خودداری کنند.

0 149

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت:
خطر اوج گیری کرونا در یک قدمی مردم گیلان

عصرکاسپین / نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به اینکه هنوز خطر ویروس کرونا در کمین گیلان است، گفت: شهروندان باید همچنان در خانه بمانند و از تردد غیر ضرور جدا خودداری کنند.
دکتر محمدحسین قربانی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به حضور وزیر بهداشت، کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحن مجلس، اظهار کرد: در این جلسه در مورد منابع مالی مبارزه با کرونا مورد بحث و بررسی شد.

وی با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا، دستور العمل و پروتکل بهداشت و درمان در بخش‌های مختلف برای مقابله با این بحران را به وزارت بهداشت منتقل کرد، افزود: وزارت بهداشت در این زمینه پروتکلی تهیه و تدوین در قالب ۵۲ صنف به ارگان‌های مختلف ابلاغ کرد که انتظار می‌رود در اسرع وقت اجرایی شود.

دکتر قربانی در ادامه نبود یک پروتکل ملی در زمینه مبارزه با کرونا که در برگیرنده همه مشاغل و اصناف و استان‌ها و طبقات باشد را یکی از دغدغه‌های این حوزه عنوان و تأکید کرد: مشاغل به سه گروه کم خطر، متوسط و پرخطر تقسیم بندی شدند و همه سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها مکلف به اجرای این قانون شدند.

وی با اشاره به اینکه به رغم وجود همه فراز و فرودها گیلان تقریباً یک گام جلوتر از اجرای این پروتکل‌ها قرار دارد، گفت: اگر بتوانیم این دستورالعمل‌ها را اجرایی کنیم می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد مهار کامل این ویروس در استان باشیم.

مشارکت ۹۰ درصدی گیلانیان در طرح غربالگری

قربانی با اشاره به اینکه عده‌ای تصور می‌کنند بحران کرونا کاهش یافته است، تأکید کرد: امروز بسیار از کشورهای توسعه یافته به شدت درگیر این موضوع هستند همه کشورها مردم را به در خانه ماندن دعوت می‌کنند، هموطنان نباید تصور کنند که این بیماری به پایان رسیده است ما هنوز با این ویروس درگیر هستیم و مشخص نیست تا چه زمانی درگیر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایران گام‌های خوبی در زمینه مقابله با کرونا برداشته که مورد تحسین بسیاری از کشورها و سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است، افزود: وجود این تصور می‌تواند یک بحران دیگر برای ایران به ویژه استان گیلان ایجاد کند. بازگشت به شرایط عادی در این روزها می‌تواند بزرگترین خطر را برای ما ایجاد کند.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان به اجرای طرح غربالگری نیز اشاره کرد و گفت: استان گیلان در این زمینه پیشتاز کشور است بیش از ۹۰ درصد شهروندان گیلانی در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند که این موضوع سبب بهبود وضعیت استان در حوزه مقابله با ویروس کرونا شده است. این موضوع سبب شده تا بیشتر تخت‌های بیمارستانی گیلان چه دولتی و چه خصوصی خالی بماند اما نباید تصور کرد که ویروس به صورت کامل کنترل شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیرون آمدن از خانه برای انجام فعالیت‌های غیرضروری همچنان باید به حداقل برسد و فعالیت کسب و کار پر خطر همچنان باید تعطیل و ممنوع باشد، افزود: بحث اقتصاد و معیشت دغدغه مردم به ویژه استان گیلان است و کمک معیشتی نیز شاید نتواند مشکلات آنها را حل کند اما نباید سلامت خود و خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار دهند نظام و حاکمیت نسبت به سلامت مردم وظیفه سنگینی دارد که باید به آن عمل کند.

دکتر قربانی با بیان اینکه دستور العمل درمان رایگان بیماران کرونایی از سوی وزیر بهداشت به همه بیمارستان‌های دولتی ابلاغ شد، افزود: این دستورالعمل باید در تمام بیمارستان‌های دولتی اجرایی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 7 =