نگرانی از احتمال شروع موج دوم کرونا در گیلان/ رفع کامل کمبود اقلام بهداشتی در گیلان

0 163

عصرکاسپین/نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اشاره بر احتمال شروع موج دوم کرونا در استان گیلان گفت: آخرین مشاهدات ما نشان می‌دهد هیچ علائمی در خصوص شروع موج دوم کرونا در گیلان وجود ندارد ولی اگر مردم به پروتکل‌های اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت توجه نکنند هرلحظه ممکن است تا موج دوم کرونا در گیلان آغاز شود.
محمدحسین قربانی با بیان اینکه کنترل کامل کرونا در گیلان به همراهی مردم بستگی دارد، اظهار کرد: مردم در طی این مدت همکاری بسیار خوبی با مسوولان درمانی استان داشتند لذا اگر این روند ادامه پیدا کند می‌توانیم درزمانی کوتاه کرونا را شکست دهیم.

وی با مفید دانستن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور گفت: با اجرای این طرح ورودی و خروجی‌های استان‌های کشور به‌ویژه گیلان با شدت بسیار زیادی کنترل شد که این امر منجر به کاهش تردد در جاده‌های کشور شده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اشاره بر احتمال شروع موج دوم کرونا در استان گیلان افزود: بر اساس آخرین مشاهدات هیچ علائمی در خصوص شروع موج دوم کرونا در گیلان وجود ندارد ولی اگر مردم به پروتکل‌های اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت توجه نکنند هرلحظه ممکن است تا موج دوم کرونا در گیلان آغاز شود.

قربانی با اذعان به اینکه وضعیت گیلان در روزهای نخست شیوع کرونا بسیار ناامیدکننده بود، تصریح کرد: یک برنامه جامع و دقیق ازجمله درست اجراشدن طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و‌ با تلاش‌های کادر درمانی استان توانستیم از آن موج سنگین و وحشتناک عبور کرده و شرایط گیلان را به یک شیب نرمال برسانیم.

وی یکی از دلایل رفع کمبود اقلام بهداشتی در گیلان را نظارت دقیق بر توزیع آن عنوان کرد و گفت: در روزهای ابتدای شیوع کرونا در گیلان اقلام بهداشتی به‌مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی به‌سختی یافت می‌شد ولی با تمهیدات اندیشیده شده و نظارت دقیق دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سازمان غذا و دارو موفق شدیم این معضل را به‌طور کامل برطرف کنیم.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رایزنی‌های انجام شده در خصوص رفع کمبود بیمارستان‌های گیلان بیان کرد: در روزهای نخست شیوع کرونا در استان گیلان، در اکثر بیمارستان‌های استان حضور پیداکرده و مشکلات و کمبودهای آنان را توانستیم کنترل کنیم و سپس رایزنی‌های متعددی را با مسؤولان وزارت بهداشت انجام داده و توانستیم چند دستگاه سی‌تی‌اسکن و دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌های گیلان فراهم کنیم ولی هنوز کمبودهای بسیاری در این حوزه وجود دارد.

قربانی با ابراز نگرانی از عدم توجه ای از مردم به ویروس کرونا افزود: اگر سعی داریم هر چه سریع‌تر از شر ویروس منحوس کرونا خلاص شویم تنها راه‌حل آن خود قرنطینه کردن و کاهش ترددهای بین‌شهری است ولی مهم‌ترین نگرانی من بی‌خیالی مردم و باز شدن بعضی از مغازه‌ها از امروز است که می‌تواند موج دوم بیماری را آغاز کند./فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =