ورود فاضلاب تصفیه نشده به هر منبع آبی در گیلان ممنوع است

0 152

عصرکاسپین/معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ورود فاضلاب تصفیه نشده و خام به هر منبع آبی ممنوع است .

احسان الله شکری در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ورود فاضلاب یک کارخانه در جمال آباد لوشان به رودخانه شاهرود توضیح داد: شهرک صنعتی لوشان به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز است و امکان ورود فاضلاب خام به منابع آبی وجود ندارد مگر اینکه سیستم تصفیه دچار مشکل شده باشد.

وی تصریح کرد: آب سد منجیل به هیچ عنوان برای شرب استان استفاده نمی شود و برای مصرف زمین های کشاورزی است ، با این حال هر گونه ورود فاضلاب تصفیه نشده به منابع آبی استان ممنوع بوده و این موضوع به عنوان تخلف قابل پیگیری بوده که مراتب از طریق کارشناسان این اداره کل در دست بررسی می باشد و در صورت محرز شدن تخلف مدیریت شهرک، مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

شکری گفت: فاضلاب شهرک صنعتی جمال آباد لوشان بعد از تصفیه وارد رودخانه شاهرود می شود وآب سد سپید رود از دو رودخانه شاهرود وقزل اوزن تامین می شود ودر سد منجیل این دو رودخانه به هم می پیوندند و با نام رودخانه سفید رود در منطقه کیاشهر به دریای خزر ختم می شود.

وی اضافه کرد: در گذشته آب شرب استان از سد سفیدرود تامین می شد و از زمان بهره برداری سد آیت الله بهجت آب شرب دو میلیون نفر جمعیت استان از این سد تامین می شود و از سد سفید رود به عنوان یک ظرفیت بالقوه در زمان اضطراری به عنوان تامین کننده آب شرب استفاده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + پنج =