استاندار گیلان بیان داشت؛ محدودیت های روز طبیعت در راستای قطع زنجیره بیماری کرونا با جدیت اجرا شود

0 144

عصرکاسپین/استاندار گیلان با اشاره به لزوم تداوم همکاری مردم در موفقیت غلبه بر قطع شیوع ویروس کرونا گفت: محدودیت های درنظر گرفته شده در سیزدهم فروردین و روز طبیعت، در راستای قطع زنجیره این بیماری با جدیت اجرا شود.
ارسلان زارع عصر امروز پس از جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان که با موضوع مدیریت بیماری کرونا و نیز روز طبیعت برگزار شد، به رصد روزانه اقدامات شهرستان‌ها پیرامون اجرای طرح های مختلف ابلاغی ستاد ملی از جمله طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا اشاره و اضافه کرد: به صورت مستمر موفقیت ها، موانع، چالش‌ها و مشکلات احتمالی و نیز روند اجرای طرح ها بررسی می‌شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش فرمانداران در جلسه امروز درخصوص موضوعات مرتبط با بیماری کرونا خاطرنشان کرد: گزارش ها حاکی از همکاری بسیار خوب مردم و اصناف با مجریان طرح است که مجدداً از مردم قدردانی می کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به لزوم رعایت توصیه‌های موکد مسئولان و کارشناسان بخش بهداشت و درمان مبنی بر پرهیز از تجمعات اظهار داشت: باتوجه به اینکه براساس سنت سال های گذشته، ایرانیان روز سیزدهم فروردین را به همراه خانواده در طبیعت سپری می کردند؛ ولی در مقطع کنونی به سبب مشکلات و تهدیدات مرتبط با شیوع ویروس کرونا و نیز به جهت ضرورت تداوم اقدامات بهداشتی؛ لازم است مردم این روز را نیز همچون روزهای گذشته در خانه بمانند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت موارد خودمراقبتی و دیگرمراقبتی در راستای کمک به کادر درمانی و پرستاران سخت کوش برای قطع زنجیره شیوع این بیماری گفت: مقرر شد طبق دستورالعمل و پروتکل های ابلاغی ستاد ملی و تصمیمات ستاد استانی برای تعطیلی و بسته بودن مراکز و مناطقی که در سال های گذشته محلی برای تجمع مردم بودند؛ محدودیت هایی ایجاد شود.

وی افزود: اگرچه گیلان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و غربالگری، استان پیشتاز است و افزون بر ۹۰ درصد اجرا شده، اما باید تلاش شود به ۱۰۰ درصد برسد.

استاندار گیلان ادامه داد: فراهم کردن شرایط خریدهای اینترنتی تنها مربوط به دوران کرونا نیست و این مهم باید در شهرستان ها گسترش یابد.

وی اضافه کرد: علاوه بر بازارگاه ایران درگاه ملی، برای خرید اینترنتی، سامانه استانی نیز به زودی راه اندازی می شود و حتی می تواند درگاه مخصوص هر شهرستان نیز راه اندازی گردد و لازم است فرمانداران اصناف را تشویق تا محصولاتشان را در این درگاه ها ارائه کنند.

وی همچنین یادآور شد: برای جلوگیری از شکل گیری تجمعات انسانی، طی فردا هیچ یک از تعاونی های مسافربری سواری، مینی بوس ها ، اتوبوس ها و ون حق اجاره دادن خودروها را ندارند و فرمانداران نیز با همکاری شهرداری ها ، موظف به نظارت هستند.

دکتر زارع در خاتمه گفت: امیدواریم بتوانیم با پیشگیری از ترددهای غیرضرور و استفاده از فرصت حضور مردم در منازل و در کنار خانواده های خودشان، همانگونه که تاکنون با همراهی مطلوب آحاد جامعه شرایط خوبی را در زمان کنونی به لحاظ مدیریت این بیماری نسبت به هفته گذشته داریم؛ طی هفته های آینده شرایط به مراتب بهتری را داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =