بیش از ۲ هزار تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی گیلان گرفته شد

0 106

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: ٢ هزار و ۴٢٩ تماس با صدای مشاوره ١۴٨٠ بهزیستی استان انجام گرفت.
عصرکاسپین/حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت: این تعداد تماس از ابتدای اسفند ۹۸ با آغاز شیوع ویروس کرونا در گیلان تا هیجدهم ماه جاری با خط مشاوره ١۴٨٠ بهزیستی استان گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: اضطراب ناشی از افکار مربوط به درگیری ویروس کرونا ، اختلافات زناشویی در دوره قرنطینه خانگی بر اثر عواملی چون بیکاری، مسایل اقتصادی، عدم ارتباطات اجتماعی، عدم رعایت نکات بهداشتی طرفین ، اختلاف نظرهای تربیتی درباره فرزندان و مشکلات والد فرزندی و غیره و ابراز علایم وسواسی و ترس از دچار شدن به بیماری ، دردهای روان تنی و خود بیمارانگاری شایع ترین علل تماس گیرندگان درباره بیماری کرونا با صدای مشاوره بهزیستی گیلان است.

دکتر نحوی نژاد تصریح کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و ضرورت ارایه خدمات روانشناختی به عموم مردم در تمام ایام هفته ، صدای مشاوره ١۴٨٠ با افزایش نیروی انسانی و ساعت کاری خود، با ١٢ کارشناس خبره روانشناسی در مقطع ارشد و دکتری از ساعت هشت صبح تا ١٢ شب به صورت شیفتی به سوالات مردم پاسخ می دهند.

مدیرکل بهزیستی گیلان بیان داشت : همکاران صدای مشاور ١۴٨٠ با همدلی و از طریق آموزش های تخصصی ، راهکارهای مقابله با استرس ، خود مراقبتی و افزایش تاب آوری و گذراندن مرحله سوگ و غیره را برای مراجعان ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: هدف در کمک های اولیه روانشناختی در بحران ، ایجاد یک تماس و ارتباط انسانی بدون زحمت و کاملا مشفقانه است بطوری که احساس امنیت و آرامش روانی بوجود آورد تا آسیب دیدگان و تماس گیرندگان برای بیان و جهت دهی هیجانات آماده شوند و سریعتر رفع نگرانی و اتصال به شبکه حمایتی مربوطه ” خانواده ” انجام پذیرد.

وی یادآور شد: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی کشور اقدام به تشکیل و راه اندازی سامانه ارزیابی روان شناختی و غربالگری اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا به آدرس corona.behzisti.ir کرده و خط ١۴٨٠ کنار سایر خدمات مجازی سازمان بهزیستی اطلاع رسانی به تماس گیرندگان برای ورود به سامانه ، ثبت اطلاعات و ارزیابی را به عهده دارد تا در صورت نیاز برای مداخلات درمانی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع داده شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 3 =