ساخت ماسک‌های مسی در ژاپن

به گزارش ژاپن نیوز، دانشگاه گونما Gunm و شرکت صنایعMeisei به‌منظور ایجاد کالاهای متنوع به یکدیگر پیوستند.

0 114

ساخت ماسک‌های مسی در ژاپن

یک شرکت نساجی به همراه استارت‌آپ دانشگاهی در ژاپن با استفاده از یک ورق نازک طراحی‌شده با الیاف مس، ماسکی برای غیرفعال کردن ذرات ویروس و توقف عفونت تولید کرده است.

عصرکاسپین / به گزارش ژاپن نیوز، دانشگاه گونما Gunm و شرکت صنایعMeisei به‌منظور ایجاد کالاهای متنوع به یکدیگر پیوستند.

این ورق دارای خاصیت استریلیزاسیون است و باعث می‌شود ذرات ویروسی غیرفعال شوند، به این معنی که توانایی خود را در ایجاد عفونت از دست می‌دهند و درعین‌حال برای بدن انسان بی‌ضرر هستند. ازجمله کاربردهای پیشگیرانه آن در برابر کروناویروس است و می‌توان آن را بر روی ماسک صورت پوشید و یا برای پوشاندن کلیدهای برق استفاده کرد.

طبق مطالعات انجام‌شده در ایالات‌متحده، کروناویروس تا چهار ساعت بر روی سطوح مسی زنده و فعال است و این میزان کوتاهتر از زنده ماندن این ویروس به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت بر روی پلاستیک و استیل است.

ابتکار جدید، دارای فتوکاتالیست(به کاتالیزورهایی گفته می‌شود که در حضور نور فعال می‌شوند) قابل رویت با نور بر روی سطح مس است؛ هرگاه ورق در معرض نور قرار گیرد، موادی با قدرت اکسیدکننده زیاد فعال می‌کند و ذرات ویروس و باکتری را تجزیه می‌کند.

در آزمایش استفاده از اشریشیا کلی E. coli مشخص شد که یک ورقه حاوی فیبر مس ۱۰۰۰ برابر بیشتر از مس یکپارچه در مبارزه با باکتری‌ها مؤثر است.

استاد دانشگاه گونما اظهار کرد: “مواد مورداستفاده برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس، زمینه جدیدی در فناوری ایجاد کردند و امیدواریم هرچه زودتر این محصول نیز عرضه شود.”

این شرکت همچنین در نظر دارد از این صفحات مسی در محصولاتی مانند دستکش نیز استفاده کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 2 =