سازمان جهانی بهداشت: شواهدی مبنی بر مصونیت بهبودیافتگان کرونا وجود ندارد

0 69

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: هیچ شواهدی مبنی بر مصونیت بهبودیافتگان بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد.
سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: دلایلی که ثابت کند بهبودیافتگان کووید-۱۹ در برابر این بیماری مصونیت پیدا کرده اند وجود ندارد.

عصرکاسپین/دولت انگلیس اقدام به خریداری ۳.۵ میلیون تست سرولوژی به منظور اندازه گیری سطح آنتی بادی در پلاسمای خون کرده اما یکی از کارشناسان ارشد سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است: در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد دال بر اینکه این تست‌های آنتی بادی بتوانند نشان دهند فردی که قبلا به کرونا مبتلا شده دوباره نمی‌تواند آلوده شود.

بسیاری از تست های به کار گرفته شده آزمایشات خون مشابه با تست فوری HIV است و افزایش سطح آنتی بادی را که بدن برای مقابله با ویروس به کار می گیرد ارزیابی می کند.

به گفته کارشناسان این سازمان در بسیاری از کشورها تستهای تشخیص فوری سرولوژیک روشی برای سنجش مصونیت تلقی میشود اما در حال حاضر مدرکی وجود ندارد که تایید کند استفاده از تستهای سرولوژیک نشان دهنده مصونیت فرد در برابر عفونت یا آلودگی مجدد است.

به گزارش اسکای نیوز، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت تاکید کردند: تستهای آنتی بادی سطح آنتی بادی را اندازه گیری کرده و به این مفهوم نیست که وجود آن در بدن فرد را در برابر آلودگی مصون می سازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =