ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای مقابله با تغییر شیوه‌های مصرف مواد مخدر / اصل استاندار گیلان:آموزش در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر مورد توجه باشد

0 81

استاندار گیلان با بیان اینکه باید همواره اصل آموزش در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر مورد توجه باشد، بر ضرورت انجام برنامه ریزی های مناسب برای مقابله با تغییر شیوه های مصرف مواد مخدر تأکید کرد.

عصرکاسپین/ ارسلان زارع امروز (چهارشنبه) در اولین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان در سال ۱۳۹۹ ، بر لزوم اجتماعی بودن و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: در امر آموزش نیز باید به این مهم توجه شود.

وی اظهار داشت: باید پیش‌بینی ها درخصوص موضوع آموزش ، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تدوین شود که در این بخش تبادل نظر بین بخشی اداره ها موجب کسب توفیقات بیشتری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به اجرای طرح‌های ضربتی جمع آوری متجاهران که در سال گذشته انجام شد، اشاره و اضافه کرد: با توجه به شرایط بوجود آمده متأثر از شیوع کرونا ، انتظار می رود موضوع کنترل و پایش همچنان مورد توجه باشد تا مشکلی در این بخش بروز نکند.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ها تاکید کرد.

دکتر زارع استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش به ویژه معلمان و ارتباط آنها با اولیا دانش آموزان جهت مبارزه با مواد مخدر را امری مهم دانست و گفت: روش های مبارزه با مواد مخدر و نیز مفاهیم مرتبط ، به والدین دانش‌آموزان هم آموزش داده و اطلاع رسانی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های کادر درمانی برای مقابله با کرونا ، همکاری همیشگی مردم در مواجهه با این بیماری و نیز قدردانی از آنها یادآور شد: در سال جاری چند موضوع داریم و لازم است همچنان اولویت های کاری را بدانیم و از ضرورت توجه به آنها غافل نشویم بدین معنا که موضوع و مسئله روز یعنی بیماری کرونا سایر موضوعات اولویت‌دار را تحت الشعاع قرار ندهد.

وی با بیان اینکه مرگ و میرهای ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در کشور پس از مرگ و میرهای تصادفات جاده ای بالاترین عدد و رقم را دارد؛ گفت: لازم است بررسی این موضوع و مسئله مهم و ارائه راهکارهای اثرگذار در جهت پیشگیری از اعتیاد در دستور کار مستمر باشد.

دکتر زارع با اشاره به تغییر شیوه های مصرف مواد مخدر بویژه روش های جدید و مواد مخدر صنعتی یادآور شد: این تغییر رویکرد، قابل تامل بوده و لازم است در خصوص پیشگیری ، مهار و مقابله از شیوه های متناسب و متنوع استفاده کنیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان، شناسایی ، برخورد قاطع و انهدام ۱۲۶ باند متوسط و بزرگ مواد مخدر در استان در سال ۹۸و افزایش ۲۴ درصدی کشفیات مواد مخدر طی ۲۶ روز فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه درسال گذشته را حاصل برنامه ریزی صحیح انجام شده دانست و گفت : لازم است تدابیر و تلاش ها استمرار داشته باشد و طرح های کنترلی نیز تشدید شود.

وی همچنین طرح کنترل محور که از سوی ناجا انجام می شود را یادآور شد و افزود: گیلان در اجرای طرح های مشترک برای مبارزه با مواد مخدر که با مشارکت نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان و سپاه پاسداران انجام می شود نیز جزو استان های موفق بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + چهارده =