فرماندار رشت:بخشی از حقوق کارمندان به صورت داوطلبانه جهت کمک به اقشار آسیب پذیر اختصاص می یابد/ ۲۵ ایستگاه جمع آوری کمک های مردمی در رشت راه اندازی می شود

0 109

عصرکاسپین/فرماندار رشت با اشاره به اجرای طرح مواسات جهت کمک به اقشار آسیب دیده ناشی از بحران کرونا، اظهار داشت: علاوه بر کمک دستگاه های دولتی و کارمندان آنها، کمک های مردمی از طریق ۲۵ ایستگاه مستقر در سطح شهر رشت جمع آوری می شود.

دکتر میرشمس مومنی زاده در جلسه هماهنگی اجرای طرح مواسات و کمک به آسیب دیدگان بحران کرونا با بیان اینکه همکاری مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی، بسیار خوب و تاثیر گذار بوده است ، افزود: در همین راستا اصناف و کسبه همکاری بسیار خوبی در تعطیلی بازار داشتند که واقعا کار بزرگ و ارزشمندی بود.

وی ادامه داد: همکاری اصناف، کسبه و مردم در شرایطی انجام شد که در بسیاری از مواقع، تنها منبع درآمد و ارتزاق آنان مسدود شد و بسیاری از آنان با سختی های بسیاری مواجه شدند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به همکاری مثالزدنی مردم در روز ۱۳ فروردین، گفت: این همکاری و همدلی در تاریخ به یاد خواهد ماند چرا که همواره به یاد داریم که مردم مطابق با سنت ها و آداب دیرینه، این روز را در طبیعت به سر می بردند، اما مردم با درک بالا از شرایط کشور و امکان شیوع بیماری، این روز را در منزل سپری کردند که این همکاری، همراهی و حضور موثر مردم در عرصه های اجتماعی، قابل ستایش و ستودنی است.

دکتر مومنی زاده با بیان اینکه همواره از پیروزی انقلاب در جریان هشت سال دفاع مقدس و در سایر حوادث غیرمترقبه، بارها و بارها شاهدحضور و نقش آفرینی موثر مردم بودیم، افزود: بسیاری از مردم در این حضور و همراهی و همکاری که با مسئولان کشور، استان و شهرستان داشتند، این همکاری نیز باید دو طرفه باشد و مسئولان نیز باید در راستای جبران این همکاری مردم برآیند.

وی با اشاره به تدبیر بجا و به موقع مقام معظم رهبری در خصوص اجرای طرح کمک مومنانه و مواسات، جهت رسیدگی به اوضاع معیشتی اقشار آسیب دیده در بحران کرونا، تصریح کرد: با توجه به این که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و در فرهنگ اسلامی، در این ماه توجه ویژه ای در خصوص دستگیری از افراد نیازمند وجود دارد، باید از این ظرفیت به خوبی در جهت دستگیری از افراد آبرومندی که در نتیجه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، به لحاظ معیشتی با مشکلات جدی مواجه شدند، استفاده شود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه افراد آسیب دیده از بحران کرونا در قالب کمیته رصد و پایش و با کمک افراد و جوامع محلی شناسایی می شوند، افزود: در راستای اجرای طرح مواسات، کمک های مردمی و دولتی پس از تجمیع در قالب سبد و بسته غذایی و کمک نقدی در اختیار خانواده های نیازمند گذاشته می شود.

دکتر مومنی زاده با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین، تصریح کرد: جمع آوری کمک ها و منابع از طریق کمیته تحصیل منابع انجام می شود و از ظرفیت موکب های اربعین، هلال احمر، کمیته امداد و بهزیستی جهت جمع آوری کمک های مردمی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمک های مردمی در سطح شهر رشت از طریق ۲۵ ایستگاه هلال احمر و کمیته امداد جمع آوری می شود، خاطرنشان ساخت: در همین راستا طی مکاتبه ای از ادارات کل و ادارات شهرستان خواسته شده است که بخشی از حقوق کارمندان خود را به صورت داوطلبانه جهت کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده در قالب این طرح قرار دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =