مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های گیلان: فعالان رسانه ای آسیب دیده از کرونا مشمول بیمه بیکاری می شوند

0 92

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به آسیب دیدگی کسب و کار فعالان رسانه ای به واسطه شیوع ویروس کرونا گفت: دولت برای حمایت از این قشر به خبرنگاران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی برای سه ماه بیمه بیکاری پیش بینی کرده است.

عصرکاسپین /کریم خورسندی عصر شنبه اظهار داشت: تمامی فعالان رسانه ای بیمه شده سازمان تامین اجتماعی که طی این مدت دچار چالش برای کسب در آمد شده اند، می توانند با ثبت نام در سایت سازمان تامین اجتماعی و ارائه کد بیمه کارگاهی از مزایای سه ماه ( اسفند ، فروردین و اردیبهشت) بیمه بیکاری بهره مند شوند .

وی یاد آور شد: کسب و کار خبرنگاران نیز همچون مشاغل دیگر بدلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده و دولت نیز در کنار مشاغل دیگر و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از این قشر حمایت می کند.

وی در ادامه با ابراز امیدواری برای مهار و ریشه کنی بیماری کرونا تصریح کرد: با توجه به شیوع این بیماری و حساسیت موضوع، فعالیت بسیاری از رسانه ها محدود شده و بسته به شرایطی که بتوانند ، کار می کنند ؛ ضمن اینکه عید نوروز نیز فرصتی برای خود قرنطینگی فعالان رسانه ای و سایر مشاغل بود تا این بیماری تا حدی فروکش کند.

خورسندی ادامه داد: فروکش کردن این بیماری در شرایط کنونی به معنای قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا نیست؛ از این رو باید مدیران رسانه ها ، بویژه رسانه های مکتوب همچنان شرایط قبل را ادامه دهند و با احتیاط و دور کاری و نوبتی کردن نیروهای خود برای حفظ سلامتی آنها و جلوگیری از شیوع دوباره این بیماری کمک کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا چاپخانه ها تا پایان هفته جاری تعطیل هستند، تصریح کرد: شیوع دوباره کرونا در استان دغدغه همه ماست و قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا نیاز به عزم همگانی دارد از این رو باید برای غلبه بر این ویروس کمک کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه نیز باید برای کمک به جامعه ابتدا از خود و نیروهای شان مراقبت کامل را انجام دهند و سپس در بحث اطلاع رسانی نیز اهتمام داشته باشند.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان همچنین با قدردانی از خبرنگاران ، عکاسان و کلیه فعالان رسانه ای جهت فعالیت و اطلاع رسانی برای کمک به آگاهی جامعه و بهبود وضعیت فعلی بر لزوم انتشار اخبار صحیح و دقیق توسط رسانه ها تاکید و اظهار کرد: یکی از عوامل ابتلاء به این بیماری کاهش سیستم ایمنی بدن است که استرس از مولفه های مهم این امر می باشد ؛ بنابراین خبرنگاران باید در جامعه امید آفرینی کنند و از انتشار مطالب کذب و بدون منبع بپرهیزند./ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =