معلمان مدارس غیردولتی بدون دریافت حقوق در آموزش مجازی پیشتازند

0 113

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وضعیت معلمان مدارس غیردولتی که در این تعطیلات حق‌الزحمه دریافت نکرده و بیمه آنان پرداخت‌نشده، گفت: طبق آمار اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان معلمان مدارس غیردولتی در آموزش مجازی پیشتازند.
عصرکاسپین/جبار کوچکی نژاد در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان در سالن الغدیر استانداری با اشاره به اهمیت شورای آموزش‌وپرورش در رفع مشکلات آموزشی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان از مغفول ماندن طرح رتبه‌بندی خود گله‌مند بوده‌اند و معتقدیم تا زمانی که رتبه‌بندی فرهنگیان قانونی نشود، اسیر دولت‌ها خواهد بود.

وی پرداخت‌های وزارت آموزش پرورش در سال تحصیلی را خوب ارزیابی کرد و گفت: تا امروز با تلاش‌های صورت گرفته بسیاری از مطالبات پرداخت‌شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکمیل نشدن استخر فرهنگیان افزود: پیمانکار استخر فرهنگیان بیش از ۸۰ درصد را به انجام رسانده و در سال گذشته هم قرار بر این شد تا باهمت وزارت راه، این پروژه به اتمام برسد.

کوچکی نژاد بودجه عمرانی آموزش‌وپرورش استان گیلان با سه و هفت‌دهم درصد را بسیار کم دانست و تصریح کرد: میانگین کشوری بودجه عمرانی ادارات آموزش‌وپرورش، بالای ۱۰ درصد می‌باشد، از طرفی استان‌هایی هم هستند که بالای ۱۵ درصد بودجه عمرانی دارند، اما گیلان در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

وی از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به وزارت ارتباطات برای هوشمند سازی داخل مدارس خبر دارد و افزود: ظرفیت دانشجویان گیلانی ظرفیت بالایی است ولی به‌اجبار در کلاس‌بالای سی یا چهل نفر در استان‌های دیگر درس می‌خوانند و این تخلف است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسامی با انتقاد از اینکه مصوبه جلسات گذشته این شورا در خصوص پیگیری دانشگاه شهید رجایی، عملیاتی نشده، بیان کرد: در جلسات گذشته دانشگاه شهید رجایی مورد تائید استاندار قرار گرفت اما این مصوبه شورای استان هنوز اجرایی نشده و انتظار می‌رود در انجام آن سرعت بخشیده شود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه آمار ۹۰ درصدی پوشش دانش آموزان در برخی شهرستان‌ها به معنای استفاده اکثر دانش آموزان از آموزش مجازی نیست، گفت: تنها ۲۰ درصد در فضای مجازی در حال تحصیل هستند و باید توجه کرد که اثر دوگانه تدریس از سال گذشته در سال تحصیلی آینده نمودار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید آمار بازماندگان از تحصیل به صفر برسد، تصریح کرد: این آموزش اقناع‌کننده نیست حتی اگر به ۷۰ درصد برسد باز ۳۰ درصد از دانش آموزان آموزش نمی‌بینند و به وزیر هم گفتم که پایان سال تحصیلی را اعلام کنید اما در سال تحصیلی آینده یک ماه جلوتر به‌عنوان پیش‌نیاز، دانش آموزان را در مدارس آموزش دهید.

کوچکی نژاد با اشاره به وضعیت معلمان مدارس غیردولتی که در این تعطیلات حق‌الزحمه دریافت نکرده و بیمه آنان پرداخت‌نشده، بیان کرد: بیش از ۱۵ درصد از دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند اما به تعداد زیادی از معلمین حق‌الزحمه پرداخته نشده و بیمه آنان رد نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق آمار اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان معلمان مدارس غیردولتی در آموزش مجازی پیشتازند، افزود: باید به پرداخت حقوق، بیمه و شرایط کاری این معلمین توجه بیشتری کرده و صندوق مشارکت‌ها نیز می‌تواند در این مسیر کمک شایان توجهی داشته باشد. /فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 8 =