کرونا خفیف غالبا تنها با علائم گوارشی همراه است

0 237

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد فقط سرفه خشک و تب بالا از نشانه‌های کووید۱۹ نیستند، بلکه در برخی موارد، تنها علائم گوارشی نشانه این بیماری هستند.
عصرکاسپین/در حدود یک چهارم بیماران تحت مطالعه، فقط اسهال و سایر علائم گوارشی علائم مشاهده شده در موارد خفیف کووید ۱۹ بودند و این بیماران دیرتر از افراد دارای علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند.

به گفته محققان، عدم تشخیص به موقع این بیماران ممکن است منجر به گسترش ناخواسته این بیماری در بیماران سرپایی مبتلا به بیماری خفیف شود.

داده‌های این مطالعه بر وجود و خصوصیات این گروه از بیماران کووید ۱۹ تاکید دارد و باید در مطالعات بزرگ بین المللی مورد تأیید واقع شود.

محققان عنوان می‌کنند: حال ما می‌دانیم که علائم گوارشی از نشانه‌های اولیه بیماری، حتی بدون وجود سرفه، تب یا مشکل در تنفس، هستند. خبر خوب این است که اکثر بیماران دارای علائم گوارشی، معمولاً مبتلا به نوع خفیف بیماری می‌شوند.

در این مطالعه، تیم تحقیق داده‌های مربوط به ۲۰۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ خفیف را بررسی کرد. تقریباً یک چهارم (۴۸ نفر) فقط دارای علائم گوارشی بودند، ۶۹ نفر دارای هر دو علائم گوارشی و تنفسی بودند و ۸۹ نفر تنها دارای علائم تنفسی بودند.

از بین بیماران دارای علائم گوارشی، ۶۷ نفر دچار اسهال شده بودند. اسهال این بیماران بین یک تا ۱۴ روز ادامه داشته است که به طور میانگین تعداد دفعات بیرون‌روی آنها حدود ۴ بار در روز بوده است.

محققان دریافتند حدود یک سوم بیماران دارای علامت گوارشی، تب نداشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =