فرمانده حوزه مقاومت بسیج سردار جنگل سپاه ناحیه مرکزی رشت مطرح کرد: بسیج میراث گرانبهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی

0 574

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سردار جنگل سپاه ناحیه مرکزی رشت مطرح کرد:

بسیج میراث گرانبهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی/ ادامه جهاد بسیحیان در رزمایش همدلی و‌ کمک مومنانه خواهد بود

عصرکاسپین /فرمانده حوزه مقاومت بسیج سردار جنگل سپاه ناحیه مرکزی رشت، بسیج را میراث گرانبهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و در کنار برشمردن اقدامات بسیج در بحران کرونا، ادامه جهاد بسیجیان را در رزمایش همدلی و‌ کمک مومنانه برشمرد.

محمدعلی نصیبی گفت شجره طیبه بسیج را گرانبها ترین میراث معمار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: یکی از برکت انقلاب اسلامی و میراث گرانبهای حضرت امام خمینی (ره) بسیج متشکل از نیروهای مردمی است.

وی با بیان اینکه بسیج نهادی متشکل از مردم و برای خدمت به مردم و انقلاب اسلامی تشکیل شده، افزود: در در جریان کرونا بسیجیان از همان روز های اول همچون روزهای دفاع مقدس، از جان گذشتند و با روحیه ی ایثار در کنار کادر زحمتکش درمان و خدمات رسانی به مردم مشغول بودند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سردار جنگل سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه هیچ کشوری از برکتی همچون بسیج برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: در همه کشورهای مدعی پیشرفت، مردم برای تهیه نیازمندی های عمومی خود در ایام شیوع کرونا به مراکز خرید حمله می کنند و همدیگر را می زنند اما فرهنگ بالا و غنی ایرانی اسلامی در کشور موجب شده تا مردم با روحیه جهادی و بسیج همدلی در کنار یکدیگر بمانند.

نصیبی با اشاره به حضور به هنگام بسیج در میان میدان و خدمت به مردم در ایام کرونا، گفت: حوزه دو شهری نیز بر اساس وظیفه ذاتی بسیج و سپاه که همان خدمت به مردم است، از همان روزهای آغازین بیماری کووید ۱۹ با ۲۱ پایگاه، ستاد مقابله با کرونا را در حوزه تشکیل و هر پایگاهی به نحوی در این امر خیر و خداپسندانه سهمی موثری را ایفا کردند.

وی با اشاره به تهیه و تامین ملزومات حفاظت شخصی توسط بسیجیان طی دوران بحران زا کرونا بیان کرد: در روزهای اول که بسیار باکمبود ماسک و مواد ضدعفونی در سطح شهر مواجه بودیم این حوزه نیز با بسیجیان غیور و عزیز خود توانست ۱۲ هزار و ۷۵۰ بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده دست و ژل را بین مردم نیازمند پخش کند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سردار جنگل سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به گندزدایی محیط از ویروس کرونا، گفت: ۳۸ دستگاه کوله گندزدا توسط بسیجیان پایگاه های مقاومت تهیه و هر شب به صورت خودجوش محلات این حوزه استحفاظی گند زدایی و ضدعفونی شد.

نصیبی افزود: ضدعفونی معابر پیوسته هر شب انجام شد و در یک شب نیز با شرکت در یک رزمایش بزرگ با همکاری همه حوزه های مقاومت و شهرداری مناطق کل فضای شهر رشت ضدعفونی و گندزدایی شد که گندزدایی منطقه ٢ از کرونا ویروس بر عهده این حوزه بود.

وی با اشاره به مشارکت بسیج در طرح ملی غربالگری خاطرنشان کرد: در سه مرکز بهداشت متشکل از ۶ پایگاه بهداشتی ۱۲۰ بسیجیان حضور یافته و جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر غربالگری شدند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سردار جنگل سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به آسیب پذیر شدن برخی مشاغل و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان، گفت: یک هزار و ۱۲۰ بسته معیشتی به ارزش میانگین ۳۰۰ هزار تومان بین آسیب دیدگان مشاغل در بحران کرونا و سایر محرومان توزیع شد.

نصیبی با اشاره به استفتا مقام معظم رهبری مبنی بر غسل و تیمم جانباختگان بر اثر کرونا، افزود: تعدادی از بسیجیان این حوزه در غسالخانه باغ رضوان جهت شستشوی فوتی های کرونایی داوطلبانه حاضر شده و علاوه بر آن عده ای دیگر نیز برای این مار در بیمارستان ها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه دو پایگاه مقاومت هر روز تعداد ۲۰۰ عدد آب میوه طبیعی هویج تهیه کرده و در اختیار پرستاران و بیماران قرار می دادند، خاطرنشان کرد: در چند پایگاه مقاومت این حوزه نیر در دفعات متععد تعدادی بسته های کیک و شیر تهیه شده و در اختیار کادر درمان قرار می‌گرفته است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سردار جنگل سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه خدمات ارایه شده از سوی بسیجیان کاملا خودجوش و برخواسته از ننت والای آنها بود، افزود: فعالیت بسیجیان در دوران کرونا نشان داد جنی جوانان فعلی ما همان جوانان دفاع مقدس است و در تمام ابعاد پای انقلاب مانده و گوش به فرمان امام خامنه ای هستند.

نصیبی با بیان اینکه جهاد بسیجیان تمامی ندارد، افزود: در حال حاضر نیز بسیجیان امر دیگری از رهبر معظم انقلاب اسلامی را به نام رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه را بر عهده دارند و در صدد هستند تا این مهم با ۱۰۰ درصد تحقق به وقوع بپیوندد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =