معاون سیاسی امنیتی فرماندار رشت تاکید کرد؛ لزوم بهره گیری از ظرفیت نهادهای اجتماعی در مقابله با معضل اعتیاد

0 100

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار رشت بر لزوم استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی و رویکرد اجتماعی و فرهنگی در مقابله با مسئله مصرف مواد مخدر مخدر تاکید کرد.
عصرکاسپین/ فریبرز سعیدی کیا در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به اینکه مواد مخدر یکی از بلایای عصر حاضر و به عنوان بحرانی بین المللی مطرح می شود، اظهار داشت: پیشگیری از ابتلا به این بلای خانمانسوز، بهترین راه حفظ سلامت جامعه و ایجاد امنیت اجتماعی می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، سال ۹۸ را سالی پرکار و فعال در امر مبارزه با مواد مخدر و بالاخص در حوزه پیشگیری از آن در شهرستان رشت ارزیابی کرد و افزود: شاهد پیشرفت مناسبی در بخش اقدامات و اجرای برنامه ها با رویکرد پیشگیرانه در سطح شهرستان بودیم.

وی با تقدیر از موفقیت های نیروی انتظامی در مبحث کشفیات مواد مخدر، تصریح کرد: اجرای طرح گشت های تلفیقی متشکل از ادارات ذیربط از قبیل مرکز بهداشت و نیروی انتظامی در سطح شهرستان، آگاهی بخشی به آحاد جامعه و تعطیلی قلیان سراها و قهوه خانه نقش بسزایی در کاهش مصرف مواد دخانی ایفا نموده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار رشت با تاکید بر لزوم تمرکز فعالیت ها بر رویکرد اجتماعی، اظهار داشت: علی رغم اقدامات موثر مقابله ای به منظور برخورد قاطع با قاچاق و قاچاقچی، تولید و تولید کننده، توزیع و خرده فروشی که در جای خود ضروری و لازم است، بر نامه های اجتماعی با افزایش آگاهی بیشتر جامعه می تواند زمینه کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر در جامعه را فراهم کند.

سعیدی کیا، راه برون رفت از آسیب های اجتماعی را بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های درون جامعه عنوان کرد و تصریح نمود: مطمئناً حاکمیت و دولت به تنهایی قادر به مبارزه با مصرف مواد مخدر و تبعات ناشی از آن نیستند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، افزود: ظرفیت سازی، ایفای نقش و استفاده هوشمندانه و مستمر از نهادهای اجتماعی و مردمی در کنترل و کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد مواد مخدر و روان گردان ها نقش به سزایی خواهد داشت.

وی مشارکت نهادهای اجتماعی را یکی از اشکال نوین کنترل اجتماعی خواند و در این رابطه اظهار داشت: هر گونه اقدام در جهت توسعه، حفظ و تحکیم نظام سلامت، بهداشت و دستیابی به امنیت پایدار مستلزم مشارکت نهادهای مردمی و اجتماعی است.

سعیدی کیا ادامه داد: بهره برداری مطلوب از ظرفیت عظیم بسیج در عرصه های مختلف مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها در شرایط کنونی در ابعاد مختلفی چون پیشگیری، مقابله و درمان به عنوان یک ضرورت بسیار اثربخش خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − ده =