نحوه ثبت‌نام سهام عدالت/ ارزش سهام عدالت چقدر است؟

0 224

آزادسازی سهام عدالت در دستور کار دولت قرار گرفته و ثبت نام مردم برای انتخاب نحوه آزادسازی سهام عدالت این روزها بازار داغی دارد.
عصرکاسپین/”سهام عدالت” در دولت قبل اجرایی شد و بسیاری از مردم با ثبت‌نام توانستند که برگه سهام عدالت دریافت کنند اگرچه برخی‌ها هم از این سهام جا ماندند و نتوانستند که آن را ثبت نام کنند. دولت روحانی در چند مقطع سود حاصل از این سهام عدالت را به حساب دارندگان آن واریز کرد اما در روزهای گذشته موضوع آزادسازی سهام بعد از اجازه رهبر معظم انقلاب بحث داغ مردم شده است.

دولت اعلام کرده که مردم ۳۰ روز فرصت دارند تا با ثبت‌نام در سامانه سهام عدالت نحوه مدیریت سهامشان را انتخاب کنند و بعد از انتخاب این وضعیت قابل تغییر نخواهد بود.

سهام عدالت به چه کسانی تعلق گرفته است؟

همه کسانی که در سالهای گذشته و به هنگام فراخوان دولت ثبت نام کرده و برگه سهام عدالت دارند، جز مشمولین هستند اما مردم برای اطمینان می توانند به سایت سامانه سهام عدالت مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی متوجه شوند که آیا سهام دارند یا خیر.

ارزش سهام عدالت چقدر است؟

طبق اعلام دولت در حال حاضر ارزش سهام های یک میلیون تومانی نزدیک به ۱۱ میلیون تومان است اما با توجه به اینکه اکثریت مردم سهام پانصد هزار تومانی و یا حتی کمتر دارند، احتمالا ارزش سهامشان نیز نصف یا کمتر از مبلغ اعلام شده دولت است.

نحوه آزادسازی سهام عدالت توسط مردم

برای آزادسازی سهام شما باید به سایت سهام عدالت مراجعه کنید. بعد از ورود به سامانه گزینه آزاد سازی سهام عدالت وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید. بعد از این مرحله دو روش برای آزادسازی وجود دارد؛ یک روش مستقیم یعنی شما با انتخاب این گزینه خودتان خرید و فروش سهام را بر عهده می گیرید. اگر شما روش مستقیم را انتخاب کردید بعد از دریافت کد پیگیری باید به سامانه سجام مراجعه و در آنجا هم ثبت نام کنید. سپس برای احراز هویت به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه می کنید تا کد بورسی را برای مدیریت سهام دریافت کنید.

البته اگر شما کد بورسی دارید دیگر نیاز نیست که به سامانه سجام و دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

روش دوم آزادسازی سهام از طریق غیر مستقیم یعنی از طریق کارگزاری ها است. در این روش سهام شما توسط شرکت های سرمایه گذاری استانی ساماندهی می شود و شما مستقیما حق دخل و تصرف در آن را نخواهید داشت.

انتخاب روش مستقیم یا غیرمستقیم؟

انتخاب روش معاملات مستقیم یا غیرمستقیم برای آزادسازی سهام عدالت یکی از سوالاتی است که مردم با آن مواجه‌اند. کارشناسان معتقدند افراد اگر سررشته‌ای در بورس دارند سهام عدالتشان را خود در دست بگیرند و در غیر این صورت بهتر است که روش آزادسازی غیر مستقیم را انتخاب کنند تا شرکت های سرمایه گذاری استانی خرید و فروش سهام آنها را برعهده بگیرد و سود آن به حساب واریز شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 2 =