آغاز طرح مناسب سازی محوطه بهزیستی گیلان

0 79

دکتر حسین نحوی نژاد گفت : به منظور سهولت در رفت آمد معلولان و توانخواهان برای انجام امور و پیگیری مشکلات خود طرح مناسب سازی محوطه از اداره کل بهزیستی گیلان که متولی این امر می باشد آغاز شد

عصرکاسپین/مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت : فراهم ساختن شرایط حضور معلولان، سالمندان و جانبازان در جامعه و تسهیل انجام فعالیت های آموزشی، ورزشی و فرهنگی از مهمترین حقوق شهروندی این قشر از جامعه به حساب می آید.
دکتر حسین نحوی نژاد ادامه داد: دولت و جامعه در کنار یکدیگر باید تلاش کنند تا همه اقشار جامعه مخصوصا معلولان و سالمندان بتوانند از حقوق شهروندی مطرح شده در قانون اساسی برخوردار شوند.
وی افزود: برای مناسب سازی فضاهای شهری، ساخت و سازهای غیراصولی که در گذشته انجام شده باید اصلاح و بهسازی شود و همچنین برنامه ای دقیقی برای اصلاح طرح شهری و مناسب در آینده تدوین گردد.
دکتر نحوی نژاد با تاکید بر لزوم بهسازی و مناسب سازی تمامی اماکن و معابر شهری، اضافه کرد: واحدهای صدور پروانه ساختمانی باید نقشه های ساختمان های تازه تاسیس شده را با معیارهای استاندارد مناسب سازی محیطی تطبیق دهد و قبل از اعطای پروانه پایان کار هم نظارت دقیق بر حسن انجام مناسب سازی انجام شود.
وی با بیان اینکه مناسب سازی شهری باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود، افزود: بخش دولتی و بخش خصوصی باید در ساخت و سازها مسئله مناسب سازی شهری رابرای معلولان و سالمندان به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

دکتر نحوی نژاد بیان داشت : هم اکنون با وضع قوانینی همچون قانون حمایت از حقوق معلولان و تصریح در قوانین بالادستی به منظور ایجاد الزام مناسب سازی در طراحی و ساخت و ساز معابر شهری و ساختمان ها، وضعیت بهتری برای معلولان در جامعه فراهم شده اما تا اجرای کامل و فراهم آمدن شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطر نشان کرد با توجه به اینکه در گذشته محوطه سازمان به صورت تخصصی مناسب سازی نشده بود موجب اعتزاض معلولان و توانخوان گردیده بود لذا جهت رفع نواقص موجود این طرح آغاز شد .

وی در پایان از خدمات سید مهدی خدمت بین دانا معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان از آغاز این طرح در سازمان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =