تجلیل معاون فرهنگی،اجتماعی،گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی از کودک شطرنج باز گیلانی

0 76

عصرکاسپین/به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، دکتر سید حجت مهدوی سعیدی معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی بر برگزاری جلسه ای با حضور مدیر فرهنگی و برخی مسئولین ورزشی استانی و خانواده ورزشکار، از بهسا مقصودی کودک شطرنج باز گیلانی که کاپ اخلاق هجدهمین دوره رقابت های بین المللی کاسپین کاپ را کسب کرده بود با اهداء لوح یادبودی، تقدیر به عمل آورد.

معاون فرهنگی،اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در این جلسه اقدام انسان دوستانه وی را در رعایت اصول اخلاق پهلوانی با رفتارهای پوریای ولی و جهان پهلوان تختی مقایسه کرد و گفت: نمونه حرکت زیبای سرکارعالی در مواجه با حریفی که دچار ضعف و حادثه ای شده را می توان درعملکرد آن اسطورهای قهرمانی و پهلوانی نیز مشاهده کرد. در چنین شرایطی بدون استفاده از نقطه ضعف حریف،مبارزه عادلانه ای داشته و رقبای خود را شکست می دادند، موضوعی که به جهانی شدن آوازه نام نیک این دو ورزشکار منجر شده است.

وی با تأکید براینکه حرکت زیبای بهسا خانم هفت ساله باید سرمشق سایر ورزشکاران قرار گیرد تا میادین ورزشی سرمنشا دوستی ها و مودت بیشتر میان انسان ها تبدیل گردد، افزود: متأسفانه به دلیل الزامات ناشی از رعایت دستورالعمل های مقابله با ویروس کرونا، این دیدار و گرامیداشت به تأخیر افتاد، اما تقدیر از ورزشکاران الگوساز گیلان زمین از رویکردهای سازمان منطقه آزاد انزلی بوده و خواهد بود.

گفتنی است بهسا مقصودی، در نهمین دور از هجدهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج کاسپین کاپ که بهمن ماه سال گذشته به مناسبت دهه مبارکه فجر با حضور ۹۰۶ ورزشکار از ۱۱ کشور در سالن یادگار امام رشت برگزار شده بود، هنگام مواجه شدن با گریه و ناراحتی حریف که در آستانه شکست از وی بود، از پیروزی صرف نظر کرده و به رسم شطرنج بازان بزرگ پیشنهاد مساوی داد تا در یک حرکت مبتنی بر ارزش های والای انسانی، مانع نارحتی رقیب خود شده و اسباب خوشحالی او را فرآهم نماید. در پایان این مسابقات برگزارکنندگان نیز به پاس ادای احترام و تقدیر از وی، کاپ اخلاق این رقابت ها را به بهسا مقصودی اعطا کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + چهارده =