فرماندار رشت خبر داد؛ پروژه تصفبه خانه شیرابه زباله سراوان در آینده نزدیک افتتاح می شود

0 91

فرماندار رشت با تاکید بر اهمیت پی گیری طرح های مدیریت پسماند از سوی شهرداری ها، گفت: پروژه تصفیه خانه شیرابه سایت زباله سراوان به زودی و در هفته های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

عصرکاسپین/ میرشمس مومنی زاده در جلسه ویدئو کنفرانسی شهرداران که با حضور استاندار گیلان برگزار شدبا اشاره به اینکه در شهرداری رشت به طور ماهانه مبلغی بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان هزینه حقوق و مزایای پرسنل می شود، اظهار داشت: این به معنای این است که اگر شهرداری رشت هیچ هزینه عمرانی و اداری دیگری نداشته باشد تنها برای تامین حقوق و مزایای کارکنان خویش سالانه قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و کاهش درآمد شهرداری ها، تامین آن بسیار دشوار خواهد بود.

وی مشکلات مالی در شهرداری ها را قابل تعمیم به کل شهرداری های استان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه همه شهرداری‌های ما در شهرستان بلکه استان تقریباً در شرایطی مشابه به سر می برند، در وهله نخست، این سازمان باید جهت چابک سازی و تعدیل و کاهش هزینه های جاری و پرسنلی تلاش بیشتری نمایند.

دکتر مومنی زاده ادامه داد: علاوه بر این، باید منابع درآمد پایدار برای این سازمان تامین شود، تا در جهت ارائه رسالت اصلی این سازمان که همانا خدمات رسانی به شهروندان و اجرای طرح های توسعه و عمران شهری را شامل می شود، بتوانند گام های موثری را بردارند.

وی ضمن تشکر از همکاری شهرداری ها در مبحث مقابله با شیوع ویروس کوید ۱۹ در سطح شهرستان، اظهار داشت: شهرداری ها ضمن انجام‌تعهدات و مسئولیت های حوزه خدمت خویش، به صورت فعالانه با سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در مهار این بیماری همکاری نمودند.

دکتر مومنی زاده نقش شهرداری ها را در ارتباط با مدیریت پسماند و به خصوص سایت زباله سراوان بسیار ارزنده خواند و افزود: خوشبختانه این پروژه به صورت جدی از سوی شهرداری رشت پیگیری شده و به یاری خدا، پروژه تصفیه شیرابه زباله سراوان، به زودی در هفته های آتی به بهره‌برداری خواهید رسید.

فرماندار شهرستان رشت با ابراز خرسندی از بابت طرح ها و اقدامات انجام شده در ارتباط با رودخانه های شهر رشت، افزود: در ارتباط با تصفیه فاضلاب نیز، اداره آب و فاضلاب شهری با همکاری شهرداری، اقدامات شایسته ای را انجام داده اند.

وی بار دیگر با اشاره به اجرای پروژه بازسازی و تعریض راه چوکام، خمام و خشکبیجار به لشت نشاء، تصریح نمود: با توجه به اینکه که شاهد تصادفات و تلفات جانی بسیاری در جاده های مذکور بوده ایم، باید شرایط به گونه ای فراهم شود که اجرای این طرح با شتاب بیشتری تداوم یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − یک =