مدیرکل نوسازی مدارس گیلان: مکانیابی مدارس استان گیلان با استفاده از نرم افزار GIS انجام می‌شود

0 126

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان: مکانیابی مدارس استان گیلان با استفاده از نرم افزار GIS انجام می‌شود
مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان در جلسه کارگروه مکان یابی فضاهای آموزشی عنوان نمود: مکان یابی مدارس استان با استفاده از نرم افزار GIS انجام می‌شود
عصرکاسپین/ علی دقیق مدیر کل محترم نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در جلسه کارگروه مکان یابی فضاهای آموزشی با اشاره به رعایت استانداردهای مکان یابی بیان داشت: با آسیب شناسی محل اسقرار مراکز آموزشی استان، اهمیت و جایگاه سیستم اطلاعات مکان یابی در توسعه فضاهای آموزشی بیشتر نمایان می شود.
وی با اشاره به اینکه باید بین خدمات ارائه شده با نیازهای جامعه هماهنگی و توازن وجود داشته باشد، افزود: رعایت اصول و ضوابط مکان یابی با بهره گیری از فناوری روز، مسیر رسیدن به عدالت آموزشی را نیز هموارتر می نماید.
مهندس دقیق با اشاره به اینکه اطلاعات دقیق رکن مهم توسعه پایدار به شمار می آید، اذعان داشت: ما در زمینه احداث فضاهای آموزشی نیازمند یک تفکر سیستمی و جامع هستیم.
مدیر کل نوسازی مدارس استان در ادامه تصریح نمود: با عنایت خدواند متعال و با برنامه ریزی انجام شده مکانیابی مدارس استان با استفاده از نرم افزار GIS انجام می‌شود.
وی استفاده از فناوری GIS مهم برشمرد و اظهارداشت: با بهره‌گیری از GIS، تمام اطلاعات به صورت لایه لایه تهیه شده و پس از تفکیک و کنترل داده‌ها اطلاعات توصیفی و مکانی مورد نیاز، وارد سیستم می‌شود که در جانمایی مدارس اهمیت بسیاری دارد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به اینکه در استفاده از این فناوری نیازمند همراهی برخی از دستگاههای اجرایی استان هستیم ،افزود: برخی از آمار و اطلاعات شهری در اختیار دیگر دستگاه‌های اجرایی استان بوده که امیدوارم با همراهی ادارات مربوطه بتوانیم به اهداق تعیین شده برسیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 4 =