مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت گیلان برگزار شد

0 75

عصرکاسپین / مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت استان گیلان و درگذشتگان ناشی از ویروس کرونا همزمان با شب وفات حضرت خدیجه به صورت تلویزیونی در رشت برگزار شد.

شامگاه یکشنبه مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و درگذشتگان ناشی از ویروس کرونا استان گیلان با حضور جمعی از مسئولان در حرم مطهر فاطمه اخری (ص) رشت به صورت تلویزیونی برگزار شد.

آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در این مراسم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و درگذشتگان ناشی از کرونا استان گیلان، از تلاش کادر درمان و پرستاران و خانواده‌های آنها در ایام شیوع ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه به برخی ویژگی‌ها اخلاقی و رفتاری حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و افزود: بر اساس بیان قرآن، حضرت خدیجه مادران مؤمنین و مومنات است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) قبل از اسلام نیز با عناوین و القاب مادر یتیمان، پاکدامن و سیده قریش نامبرده می‌شد، گفت: وجود چنین ویژگی‌هایی این بانوی گرانقدر را شایسته همسری پیامبر گرامی اسلام (ص) کرد.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت (ص) بعد از رحلت حضرت خدیجه و پیامبر گرامی اسلام به ویژگی‌های این بانوی گرانقدر چی بردند، تصریح کرد: پیامبر (ص) بارها بعد از وفات حضرت خدیجه کبری (س) از ایشان به نیکی یاد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تأکید کرد: حضرت خدیجه (س) خود را وقف پیامبر (ص) و راه خدا کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 14 =