معاون فرماندار تالش: ثبت نام پروانه های ساختمانی در دفاتر پیشخوان ناقص انجام می شود

0 190

ایرج شاهی با بیان اینکه ثبت نام پروانه های ساختمانی در دفاتر پیشخوان به صورت ناقص انجام می شود، گفت: در این بین مردم با مشکل مواجه شده و به بخشداری ها و شهرداری ها مراجعه می کنند.

ایرج شاهی در جلسه بررسی وضعیت سامانه سیماک و نحوه عملکرد آن در این شهرستان که با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و مسئولین ذیربط در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی از جمله پروژه هایی که تعریف شده بود آدرس گذاری مکان محور و یکی از طرح های زیر مجموعه آن سیماک بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تالش با بیان اینکه سیماک سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور است،افزود: این سامانه به منظور شفاف سازی فرآیند اداری استعلامات بین دستگاهی، کاهش مراجعات مردمی به ادارات، صدور پروانه های ساختمانی و سایر اموری که در چارچوب همین سامانه تعریف شده بود، راه اندازی شد.
وی یکی از اهداف مهم راه اندازی سامانه سیماک را رعایت حقوق شهروندی دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه جزء طرح های مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که پیرو این تاکید دولت اجرای آن را در دستور کار قرار داد.

شاهی با اشاره به اینکه تکلیف راه اندازی سامانه سیماک بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شد،گفت: دست اندرکاران این وزاتخانه در راستای اجراء، آموزش و فعال کردن زیر ساخت های این سامانه تلاش های زیادی کردند.

معاون فرمانداری تالش با بیان اینکه در اجرای امورات مربوط به سامانه سیماک با مشکلاتی مواجه شدیم که باید برطرف شود،افزود: مشکلات این سامانه باید در سریعترین زمان ممکن حل شود تا مردم در بخش اداری به ویژه در بحث صدور پروانه ساختمان در ادارات، شهرداری ها و دهیاری ها دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام پروانه های ساختمانی در دفاتر پیشخوان به صورت ناقص انجام می شود، تصریح کرد: در این بین مردم با مشکل مواجه شده و به بخشداری ها و شهرداری ها مراجعه می کنند.

شاهی با بیان اینکه دفاتر پیشخوان در اجرای سامانه سیماک مدیریت ضعیفی دارند،خاطرنشان کرد: در حالی با این مشکل مواجه هستیم که برای فعالین دفاتر پیشخوان دوره آموزشی گذاشته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تالش با اشاره به اینکه زیرساخت اینترنت پاسخگوی پروژه مهم سیماک نیست، افزود: مخابرات باید این مشکل را در شهرستان تالش برطرف کند.
شاهی با بیان اینکه بنیاد مسکن، اداره منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک مراجع مهمی در صدور پروانه ساخت در کشور به شمار می روند، گفت: این سه دستگاه ارتباطی با سیماک نداشته و این سامانه را قبول ندارند.

تالش/ یونس علی اکبری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − پانزده =