۲۰ هزار کارگر در گیلان بیمه بیکاری دریافت می کنند

0 74

عصرکاسپین/مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان، تعداد کارگران ثبت نام کننده برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از آسیب‌های شیوع ویروس کرونا در سامانه آنلاین را بالغ بر ۲۳ هزار نفر عنوان و اظهار کرد: از این تعداد، حدود ۲۰ هزار نفر مشمول قانون بیمه بیکاری شده اند.

عباس علیزاده اظهار داشت : هفت هزار و ۳۰۰ نفر از کارگران آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا نیز که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری نشده و مشاغل آنها جزو ۱۰ رسته شغلی اعلام نشده بود؛ شناسایی و برای دریافت بسته های کمک معیشتی طرح مواسات، همدلی و کمک مومنانه معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان بازوان اصلی چرخه اقتصاد و تولید کشور هستند، خاطرنشان کرد: دولت همواره خود را در کنار تلاش گران این عرصه دانسته و از تمام ظرفیت های خود جهت تسهیل فرآیند تولید و بهبود وضعیت جامعه کارگری استفاده می کند

وی راه برون رفت از شرایط فعلی را در گروی همدلی همگانی عنوان و تصریح کرد : با وجود تحریم های ناجوانمردانه ؛ باید با همراهی و تلاش مضاعف و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در راستای بهبود وضعیت کشور و جامه عمل پوشاندن به جهش تولید در سال جاری گام برداریم.

تعدادی از واحدها به دلیل شرایطی که در حال حاضر کرونا ایجاد کرده مجبور به تعلیق بخشی از نیروی کار خود به طور موقت شده اند که دولت برای کاهش فشار به شرکت های تولیدی و کارگران برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت از محل صندوق تامین اجتماعی به این کارگران بیمه بیکاری پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر دریافت بیمه بیکاری، این سه ماه جزو سنوات خدمتی نیروی کار محسوب می شود ضمن آنکه این اقدام دولت موجب خواهد شد تا ارتباط کارفرما و کارگر همچنان برقرار باشد.

بر اساس آخرین آمار، تامین اجتماعی استان گیلان افزون بر ۴۲۳ هزار بیمه شده اصلی دارد./ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =