برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در گیلان

0 77

عصرکاسپین / حمیدرضا آذرپور معاونت گردشگری گیلان از برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در ایام عزاداری ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی مراجع انتظامی و قضایی در استان خبر داد.

او اظهار کرد: با توجه به تثبیت نسبی شرایط بیماری کرونا در استان و آغاز به فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بر اساس تاییدیه‌های ستاد ملی و استانی کرونا در گیلان شاهد اطلاع رسانی و برگزاری تورهای غیرمجاز در سطح استان هستیم که به منظور برخورد با آن‌ها، هماهنگی های لازم با مراجع قضایی و انتظامی صورت گرفته است.

آذرپور در ادامه با بیان این‌که حوزه گردشگری بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کرونا متحمل شده است، افزود: تاکنون دفاتر خدمات مسافرتی استان علی‌رغم زیان مالی فراوان، همراهی بسیار خوبی انجام داده‌اند و با رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به تدریج در حال آغاز فعالیت خود هستند و در این راستا با فعالیت تورهای غیرمجازی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ می‌کنند و می تواند تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این‌که ارائه خدمات تور با عناوینی مانند گروه گوهنوردی، طبیعت گردی و …، بدون داشتن مجوز بند “ب” ممنوع است، گفت: فعالیت این گروه‌ها از سوی معاونت گردشگری و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان رصد و گزارش آن به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + هشت =