تخلیه و بارگیری ۱۱۰ هزار تن کالا در مجتمع بندری کاسپین

0 81

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

عصرکاسپین / دکتر امین افقی ، معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد و تخلیه و بارگیری کالاها در مجتمع بندری کاسپین نسبت به پارسال ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: با تمهیدات خوبی که در زمان شیوع کرونا در استان اندیشیده شده است در این مدت کالا‌های اساسی از مسیر مجتمع بندری کاسپین و بدون کوچکترین خللی وارد کشور شده است.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: انواع غلات نظیر ذرت، دانه سویا، گندم و جو، تخته و چوب گرد و روغن خوراکی از جمله کالا‌های تخلیه شده در این مجتمع بندری است.

افقی افزود:دام زنده، مواد غذایی، کالا‌های کانتینری شامل مواد اولیه واحد‌های تولیدی کشور و منطقه ، مواد شیمیایی، لاستیک خودرو‌های سواری و سنگین از جمله کالاهایی است که از ابتدای امسال تاکنون در مجتمع بندری کاسپین تخلیه شده‌اند.

او با بیان اینکه عمده کالا‌های بارگیری شده و صادراتی از مسیر مجتمع بندری کاسپین فرش، مواد غذایی، صنایع‌دستی، خشکبار، ظروف، محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی و مشتقات نفتی و مصالح ساختمانی است ، گفت: داشتن پس کرانه عملیاتی و پشتیبان مناسب از مزایای این بندر است.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی ، وجود حوضچه وسیع، زیرساخت‌های مناسب بندری و اتصال به خطوط ریلی سراسری تا سال آینده را از دیگر مزایای مجتمع بندری کاسپین اعلام کرد و افزود: نزدیکی به مراکز اقتصادی و جمعیتی مهم کشور و بهره‌مندی از اسکله رو رو در حال احداث در آینده نزدیک نیز از دیگر مزایای ویژه و کاربردی بندر کاسپین است.

امین افقی ، با بیان اینکه مجتمع بندری کاسپین قابلیت پهلوگیری کشتی‌هایی با آبخور بالا را دارا است، تصریح کرد: مساحت پس کرانه عملیاتی و پشتیبان ۳۵۰ هکتار، مساحت حوضچه آرامش ۲۲۰ هکتار و طراحی ۱۴ پست اسکله در فاز نهایی، دارای دو موج‌شکن به طول ۲.۶ کیلومتر از ویژگی‌های مجتمع بندری کاسپین است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 3 =