ماجرای گوی مرموزی که در رسانه‌ها خبر ساز شد / «بتز» قطعه‌ای از یک سفینه فرازمینی! + عکس

0 335

یک دانشجوی پزشکی نزدیک خانه‌اش کره فلزی مرموزی پیدا می‌کند که دانشمندان را به چالش می‌کشد.
عصرکاسپین/از گذشته‌های دور تا امروز، همیشه اشیای اسرارآمیزی پیدا شده‌اند که به‌سختی می‌توان آن‌ها را به تمدن‌های فرازمینی، مسافران زمان یا تمدن‌های گمشده نسبت نداد. بعضی از این اشیا ما را متقاعد کرده‌اند که اجدادمان بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی بوده‌اند که تصور می‌کردیم و بعضی از آن‌ها هم بدون آن‌که رازشان کشف شود، فراموش شده‌اند. تا به‌حال درباره «گوی به تز» چیزی شنیده یا خوانده‌اید؟ یکی از همین اشیای مرموز است که در پرونده مجهول امروز درباره‌اش می‌خوانیم:
کی و کجا کشف شد؟

در سال ۱۹۷۴ پس از آتش‌سوزی بزرگی که بخش زیادی از جنگل‌های شهر «جکسون‌ویل» فلوریدا را نابود می‌کند، یک دانشجوی پزشکی به‌نام «تری ماتئو به تز» یک گوی به اندازه توپ بولینگ نزدیک خانه‌اش پیدا می‌کند. این گوی که بدون هیچ خراشیدگی و کاملاً براق بوده، حدود ۲۰ سانتی‌متر قطر داشته و طرح مثلثی نامعلومی هم روی آن حک شده بود. خانواده به تز ابتدا فکر می‌کنند که گوی بخشی از تجهیزات ماهواره‌ای و نظامی بوده که آن‌جا رها شده است. البته نزدیک به محل پیدا شدنش نشانه‌ای از برخورد آن با زمین وجود نداشت.

تری این گوی را به‌عنوان یک وسیله تزیینی نگه می‌دارد و از همان زمان خانواده با اتفاق‌های عجیبی روبه‌رو می‌شوند. به گفته آن‌ها به نظر می‌رسیده گوی فلزی نسبت به نت‌های خاص موسیقی واکنش نشان می‌دهد و با راه رفتن اعضای خانواده، به سمت آن‌ها حرکت کوتاهی می‌کند! آن‌ها حتی ادعا کردند که سگ نگهبان نزدیک گوی آزار می‌دیده و ناله‌کنان سعی می‌کرده گوش‌هایش را بپوشاند. آن‌ها متوجه شدند زمانی که کره را به سمتی هل می‌دهند، کمی جلوتر می‌ایستد و با ارتعاشی تغییر جهت می‌دهد و دوباره به‌جای اول برمی‌گردد. علاوه بر این، گاهی صداهای مبهمی نه فقط از گوی بلکه از تمام قسمت‌های خانه شنیده می‌شد. لحظه اوج ماجرا زمانی بود که‌تری کره را روی میز قرار داد تا بتواند آزمایشش کند، ولی وقتی کره به لبه میز رسید، با یک حرکت ناگهانی از سقوط خود جلوگیری کرد!

ماجرای گوی مرموزی که در رسانه‌ها خبر ساز شد / «بتز» قطعه‌ای از یک سفینه فرازمینی! + عکس

گوی در رسانه‌ها غوغا می‌کند
سرانجام خانواده به تز تصمیم گرفتند دیگران را هم از این گوی شگفت‌انگیز مطلع کنند تا شاید به جواب سوالات‌شان دست پیدا کنند. خبرنگاران و عکاسان زیادی از رسانه‌های مشهور به جکسون‌ویل سفر می‌کنند تا از نزدیک شایعات پخش‌شده درباره این گوی را ببینند و لمس کنند. موضوع تنها توجه رسانه‌ها را به خود جلب نکرد بلکه دانشمندان، پژوهشگران و حتی نظامیان هم به‌دنبال دیدن این کره مرموز بودند. نیروی دریایی آمریکا و ناسا به تحقیق و بررسی درباره آن علاقه‌مند شدند. اگرچه خانواده به تز ابتدا در برابر تحویل گوی به آن‌ها مقاومت می‌کردند، اما درنهایت چاره‌ای جز تحویلش نداشتند.

نتیجه بررسی‌ها به کجا رسید؟
طرفداران نظریه فرازمینی‌ها نخستین کسانی بودند که وارد میدان شدند و گوی را قاطعانه متعلق به فرازمینی‌ها دانستند بدون آن‌که ادعای‌شان را ثابت کنند. کارشناسان رفتارهای حیوانی، واکنش عجیب سگ را به موج شدید فرکانسی که از گوی ساطع می‌شد، مربوط دانستند و گفتند این موج از محدوده شنوایی انسان خارج است.

دانشمندان، اما هرچه بیشتر آزمایش می‌کردند، بیشتر سردرگم می‌شدند. آزمایش‌های آن‌ها نشان داد که گوی توخالی است و از فلزی ناشناخته تشکیل شده. پوسته این توپ فضایی حدود ۱۳ میلی‌متر ضخامت داشت و می‌توانست فشار زیادی را تحمل کند. با بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که درون گوی از عناصر بسیار سنگینی پر شده که میزان سنگینی آن برای علم شناخته‌شده نیست. درنهایت کارشناسان به این نتیجه رسیدند که گوی نسبت به میدان‌های مغناطیسی حساس است و احتمال دارد که یک کاوشگر فرازمینی باشد مثل ماشینی که اطلاعات لازم را از محیط اطرافش جمع‌آوری و به منبع ناشناخته‌ای ارسال می‌کند. پس از مدتی داستان گوی به فراموشی سپرده‌شده و رسانه‌ها به‌طرز مشکوکی هیچ گزارش دیگری درباره آن چاپ نکردند. ظاهراً گوی هرگز به خانواده به تز برگردانده نشد و سرنوشت آن نامعلوم است./خراسان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =