نظام مراقبت از راه دور برای سالمندان راه اندازی می‌شود

0 65

عصرکاسپین / سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی نظام مراقبت از راه دور برای افراد سالمند این استان خبر داد.
آبتین حیدرزاده، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه در نشستی که به منظور دسترسی به اهداف سند ملی سالمندان در جهت توسعه کمی و کیفی خدمات بهداشتی درمانی سالمندان برگزار شد، راه اندازی نظام مراقبت از راه دور و خدمات مبتنی بر جامعه در بستر فناوری اطلاعات برای سالمندان آسیب‌پذیر را امر ضروری و قابل توجه دانست.

او با اشاره به اینکه استان گیلان سالمندترین استان کشور است، گفت: دلایل متعددی از قبیل مسائل فرهنگی، سواد سلامت، شرایط محیط زیست، نوع تغذیه باعث شده در گذر زمان استان گیلان به عنوان سالمندترین استان کشور تبدیل شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: سالمندان ما گنجینه‌ای از تجربه و اندوخته‌های در زمینه‌های مختلفی هستند که باید از پتانسیل نهفته این افراد در انتقال هنرها، فرهنگ و رسوم اقوامی که در این استان زندگی می‌کنند، استفاده شود.

حیدرزاده با اشاره به گسترش و همه‌گیری ویروس کرونا و پیامد‌های مربوط به سلامتی اظهار داشت: همه‌گیری ویروس کرونا یکی از مهمترین وقایع این روز‌ها است که ترس از مبتلا شدن به این بیماری، نگرانی‌های زیادی را برای همه گروه‌های سنی از جمله گروه‌های پر خطر گروه سالمندان ما به همراه داشته است.

او سالمندان و گروه‌های دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون و نقص ایمنی بدن را از گروه‌های پرخطر در ابتلا به این بیماری ذکر کرد و گفت: مدیریت مصرف دارو در سالمندان به علت حساسیت بالاتر آنها، باید با دقت بیشتری انجام گیرد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گروه سالمندان نسبت به سایر گروه‌ها نیاز بیشتری به خدمات درمانی و سلامت دارند، تصریح کرد: گروه سالمندان در همه جای دنیا نیازشان اغلب به دارو، خدمات بستری و غیره بیشتر است از این رو این گروه سنی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =