تصفیه خانه سراوان در آستانه بهره برداری

0 61

شهردار رشت از افتتاح تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت در چند روز آینده خبر داد.

عصرکاسپین / ناصر حاج‌محمدی ، شهردار رشت با بیان اینکه تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت ۹۹ درصد پیشرفت کار دارد گفت: روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن زباله در شهر رشت تولید می‌شود.

او سراوان و پسماند انباشت‌شده در آن را یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث آلوده‌شدن رودخانه‌های شهر رشت می‌شود دانست افزود: تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت در چند روز آینده افتتاح می شود و حوضچه‌های بیرونی آن هم‌اینک در حال ساخت است و تمامی تجهیزات مورد نیاز این تصفیه خانه خریداری و نصب شده‌اند.

شهردار رشت ، جلوگیری از سرازیر شدن فاضلاب‌هایی که در طول ۳۲ کیلومتر رودخانه‌های شهر رشت به داخل آن ریخته می‌شود را لازم و ضروری دانست و گفت: ساخت جداره‌های این دو رودخانه هم از جمله کار‌هایی است که باید اجرایی شود و با نهایی شدن آن یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر رشت برطرف می‌شود.

حاج محمدی ، بهسازی محیط شهری را از جمله اهداف و رویکرد‌های شهرداری رشت اعلام کرد و با بیان اینکه شهرداری بیش از ۱۰ طرح در بخش محیط‌ زیست دارد ، افزود: ساماندهی پسماند با ۹۱ میلیارد تومان اعتبار و بهسازی طرح لندفیل سراوان از جمله طرح‌هایی است که شهرداری در این بخش به دنبال تحقق آن است.

او مهم‌ترین مشکل شهر رشت را در حال حاضر بهبود کیفیت اکوسیستم شهر تلقی کرد و با اشاره به اینکه تالاب عینک در مرکز رشت رها شده است ، گفت: روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن زباله در شهر رشت جمع‌آوری می‌شود از طرفی پول اخذ شده از مردم حتی کفاف پرداخت هزینه‌های ۴ هزار نفر پرسنل شهرداری رشت را هم نمی‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 3 =