آستارا در مسیر توریسم سلامت/ سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی آستارا افتتاح شد

0 16

یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان شهید بهشتی آستارا توسط دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بهره برداری رسید.

عصر کاسپین/ دستگاه سی تی اسکن یا مقطع نگاری رایانه ای از جمله دستگاه های تشخیص پزشکی است که اندام های مختلف بدن را به صورت لایه به لایه تصویر برداری کرده و اندام های مورد نظر را به جهت کاربردهای تحقیقاتی و ‌درمانی تصویر برداری می‌کند.

برای خرید، استقرار و راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی آستارا پنج میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی صرف شده است.

شهرستان های آستارا، رودبار، لاهیجان و رودسر از جمله بیمارستانهایی بوده اند که طی کمتر از یک سال اخیر به دنبال پیگیری های مستمر و مطالبه گرایانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دستگاه سی تی اسکن مجهز شده‌اند.

دکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های درمان دولتی حق گیلانیان است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک مراکز آموزشی و درمانی رازی، پور سینا و هفده شهریور رشت، همچنین بیمارستان های شهید نورانی تالش و امینی لنگرود را نیز مجهز به سی تی اسکن پیشرفته کنیم.

به گفته وی، نظام سلامت گیلان به هر دلیلی طی سالهای گذشته نسبت به رشد استان‌های همجوار خود و همچنین نسبت به متوسط کشوری، عقب مانده است و رفع این عقب ماندگی ها تنها به تلاش مستمر، بی منت و با همکاری مسوولان ملی از جمله مقام عالی وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور ممکن خواهد شد.

یقینا استقرار و تجهیز بیمارستانهای دولتی به دستگاه‌های تشخیص پزشکی پیشرفته علاوه بر افزایش کیفیت خدمات به بیماران، از ارجاع آنها به مراکز خصوصی که بعضاً هزینه های بسیار بالایی را در بر داشته است، می کاهد و همچنین مانع از طولانی تر شدن صفوف انتظار برای دریافت خدمت سی تی اسکن می‌شود.

دستگاه مقطع نگاری رایانه ای مستقر در بیمارستان دولتی آستارا، روزانه توانایی ارایه خدمت به بیش از ۲۰ بیمار را دارد و با توجه به مرزی بودن شهرستان آستارا در توسعه توریسم سلامت نیز می‌تواند نقش آفرین باشد.

گفتنی است با توجه به تراکم جمعیت و گردشگرپذیر بودن شهرستان بندری آستارا و در پی آن افزایش تروما جاده ای در کنار سایر سوانح و حوادث غیرمترقبه، راه اندازی دستگاه سی تی اسکن یک نیاز مبرم منطقه به شمار می رفت در حالیکه در گذشته بیماران هم استانی آذری زبان در شرایط اضطراری به ناچار باید به مرکز استان و یا شهرستان های استان های همجوار مراجعه می‌کردند که بعضاً ماه ها دریافت این خدمت به تعویق می‌افتاد.

آمار ها، شاخص های سلامت و از همه مهمتر ابراز رضایتمندی مردم در استان در بیمارستانها و مراکز دولتی، از افزایش زیرساختهای درمانی به ویژه در بیمارستانهای شهرستانهای گیلان در جهت توزیع عادلانه خدمات سلامت خبر می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =