استاندار گیلان: بانک‌ها ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی تحت تملک خود را به بخش خصوصی واگذار کنند

0 55

استاندار گیلان با اشاره به لزوم واگذاری واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها به بخش خصوصی گفت: بانک‌ها حداقل ۳۰ درصد از واحدهای تحت تملک خود را تا پایان سال واگذار کنند.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان در استانداری گیلان با اشاره به لزوم حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی راکد و نیمه راکد در استان اظهار داشت: این واحدها برای راه‌اندازی مجدد و رسیدن به وضعیت ایده‌آل نیازمند حمایت هستند.

استاندار گیلان ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی را ضروری دانست و بیان کرد: خروج واحدهای تولیدی از بن بست‌های موجود یکی از مهم‌ترین اهداف است که باید مورد توجه باشد و در این زمینه برنامه‌هایی داریم و امیدواریم که شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی عنوان کرد: درحال حاضر رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کارخانجات استان را در دستور کار قرار دادیم و از بانک‌های عامل نیز انتظار داریم که حمایتگر واحدهای تولیدی باشند تا این واحدها با موانع روبه‌رو نشوند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها باید به بخش خصوصی توانمند بومی واگذار شوند ابراز داشت: بانک‌ها مکلف شدند تا حداقل ۳۰ درصد از واحدهای تحت تملک خود را تا پایان سال واگذار کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه همه بانک‌ها موظف به فروش اموال مازاد خود شدند زیرا وظیفه بانک‌، بنگاه‌داری نیست خاطرنشان کرد: از بانک‌هایی که در استان مدیریت بنگاه‌ها را بر عهده دارند انتظار داریم برنامه مشخص خود را برای سرمایه‌گذاری، واگذاری واحدها و تعیین تکلیف بدهی خود به دستگاه‌های خدمات‌سان ارائه دهند.

نحوه برخورد برخی بانک‌ها با واحدهای تولیدی برخلاف اهداف نظام است

دبیر ستاد کارگروه رفع موانع تولید کشور نیز در این جلسه به لزوم راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات آن‌ها در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: در این حوزه باید تصمیمات جدی گرفته شود.

میثم‌ زالی به ظرفیت برخی واحدهای تولیدی در کشور اشاره کرد و گفت: برخی از این واحدها که امروز تعطیل هستند در صورت راه‌اندازی مجدد می‌توانند بخش عمده‌ای از کالاهای مورد نیاز کشور را تامین کنند لذا از مسئولان قوه قضاییه در استان گیلان نیز درخواست داریم که از واحد‌های تعطیل شده بازدید به‌عمل آورند.

وی برخورد برخی بانک‌ها با واحدهای تولیدی را برخلاف اهداف نظام دانست و افزود: در شرایط اقتصادی فعلی، هرگونه چوب لای چرخ تولید گذاشتن در واقع خیانت به کشور است و از اصحاب رسانه نیز انتظار داریم که اخبار وضعیت واحدهای تولیدی را منعکس کنند تا همه شاهد وضعیت این کارخانجات باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + چهار =