استفاده از پتانسیل‌های گردشگری شفت به عنوان یکی از راه‌های توسعه شهرستان

0 78

جلسه ستاد ویژه استانی توسعه شهرستان شفت با حضور مسئولین استانی و شهرستان در فرمانداری شفت برگزار شد.در این جلسه مسعود حلاج پور مدیرکل و فرزاد رشیدی معاون صنایع دستی اداره کل حضور داشتند.

عصرکاسپین / مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با تاکید بر فرصت‌های طبیعی و‌تاریخی شهرستان شفت گفت: توسعه گردشگری یکی از راه‌های توسعه اقتصادی‌است و استفاده از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی شفت می‌تواند در توسعه گردشگری، اشتغالزایی و رشد اقتصادی این شهرستان موثر باشد.
او با اشاره به فرصت ایجاده شده و حضور شفت به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان منتخب کشور در طرح توسعه ویژه شهرستان‌ها افزود: شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران و راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی، بوم‌گردی‌ها و اماکن پذیرایی نیز از دیگر راهکارهای توسعه گردشگری شهرستان است.
حلاج پور با تاکید بر استفاده از مدارس و ساختمان‌های بلا‌استفاده در شهرستان گفت: فضاهای بلااستفاده نظیر مدارس زمینه و فرصت خوبی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و هنرمندان برای راه اندازی مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری است.
او با اعلام خبر ثبت ملی سه اثر میراث ناملموس این شهرستان تصریح کرد: شهرستان شفت دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی‌ای است و انتظار می‌رود با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی روند توسعه شهرستان با سرعت بیشتری ادامه یابد.

گفتنی‌ست شهرستان شفت در کنار شهرستان رشت بوده و به استان زنجان، شهرستان رودبار ، شهرستان فومن وصومعه سرا محدود است.جلگه‌ای و کوهستانی بودن این شهرستان علاوه بر پیشینه تاریخی، پتانسیل‌های طبیعی بسیاری برای گردشگری دارد. به تازگی سه اثر مراسم صبح عزا(صبح اذان)، شالبافی ویسرود و گلابگیری گیلده شهرستان شفت به عنوان میراث ناملموس ملی به ثبت رسیده‌است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 16 =