افزایش ۱۳۱درصدی عرضه ارز در سامانه نیما/ ریزش قیمت‌ دلار ادامه دارد

0 62

طبق اعلام بانک مرکزی، رشد قابل توجه عرضه ارز در سامانه نیما طی روز گذشته تداوم یافت و ۳۴۲ میلیون دلار در این سامانه عرضه شد.

عصر کاسپین/ سیر نزولی قیمت ارز در بازار درحالی از ظهر یکشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد که عرضه ارز از سوی بازارساز در این مدت افزایش چشم گیری داشته است.
قیمت دلار از ۲۶ هزار تومان صبح روز یکشنبه به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان در ساعات نخست معاملات امروز سه‌شنبه کاهش یافته است؛ فعالان بازار معتقدند دلیل اصلی کاهش قیمت ارز، پایان مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی و خروج تقاضای صادرکنندگان از بازار و البته حضور جدی بانک مرکزی در بازار بوده است.
طی روزهای گذشته عرضه ارز در بازار و سامانه نیما نیز افزایش یافته است و احتمالا بازارساز در روزهای آینده همچنان این عرضه ها را ادامه دهد.

آنطور که بانک مرکزی اعلام کرده: روز دوشنبه مورخ ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹ حدود ۳۴۲ میلیون دلار در سامانه نیما عرضه شد که نسبت به روز قبل از آن، حدود ۱۳۱ درصد رشد داشته است. بخش عمده ای از عرضه دیروز به درهم اختصاص داشت که ۴۸۱ میلیون درهم در حدود قیمتی ۴۸۰۰ تومان بوده است.

البته اطلاعات دریافتی از میزان عرضه ارز از سوی بازارساز در روز دوشنبه نیز بیانگر آن است که تا پایان معاملات دیروز ۱۲۰ میلیون دلار با نرخ ۲۲ هزار و ۶۳۰ تومان عرضه شده که از این میزان ۸۰۰ هزار دلار معامله شده است.

همزمان با ریزش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت فروش دلار از سوی بازارساز نیز نسبت به دیروز کاهش چشم گیر داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =