جلسه هماهنگی اجرای پروژه هوشمندسازی مدارس برگزار شد

0 101

مدیر مخابرات منطقه گیلان گفت: طرح هوشمندسازی مدارس براساس توافق سه‌جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، وزارت آموزش و پرورش و شرکت مخابرات ایران به اجرا درخواهد آمد.
عصر کاسپین/ صبح امروز چهارشنبه ۲۵ تیر ماه ، جلسه ای بمنظور تسریع دراجرای پروژه هوشمندسازی مدارس دولتی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهری با حضور دکتر امجدی معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گیلان ، مهندس پارسایی مدیر مخابرات منطقه گیلان و جمعی از مدیران و رؤسای مخابرات ، آموزش و پرورش و فن آوری اطلاعات استان گیلان برگزار شد .

در ابتدای جلسه دکتر امجدی با اشاره به زمان محدود تا بازگشایی مدارس و لزوم تسریع در روند اتصال مدارس ، خواهان تعامل بیشتر برای اتصال تمامی مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات شد و گفت : تقویت زیرساخت های ارتباطی و رفع کمبودها از جمله اولویت های شورای آموزش و پرورش می باشد .
در ادامه علیرضا پارسائی ضمن اشاره به اجرای این طرح در استان گیلان همچون سایر مناطق کشور گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده واطلاعات اخذ شده تعداد ۱۴۷۲ مدرسه روستایی ، شهری استان در این طرح به سرویس اینترنت پرسرعت تجهیز خواهند شد که عملیات اجرایی طرح اعم از فراهم کردن امکانات فنی و تعریف سرویس و درنهایت تحویل سرویس طی دو فاز در حال جرا است. فاز اول مناطق روستایی که از ۱۸۶۸ مدرسه ، تعداد ۱۰۲۱ مدرسه به اینترنت پرسرعت مخابرات متصل هستند و فاز دوم مناطق شهری می باشد که از ۱۰۴۶ مدرسه تعداد ۴۲۱ مدرسه به اینترنت مخابرات متصل شده اند .
در پایان جلسه مجید طاهرنژاد رئیس اداره فروش خانگی مخابرات گیلان جهت بیان توضیحات بیشتر افزود : سرویس های واگذار شده به مدارس با سرعت ۲Mbps با حجم ماهانه ۳۰ گیگ برای مدارس تک شیفت و ۵۰ گیگ ماهانه برای مدارس دو شیفت و ۷۰ گیگ ماهانه برای مدارس بالای دو شیفت بمدت ۲ سال بصورت رایگان خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 5 =